۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85584522
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در زنجان افزایشی شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۴
کد خبر: 85584522
دمای هوا در زنجان افزایشی شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا از امروز /یکشنبه/ در اغلب نواحی استان افزایشی شده است که این شرایط تا اواخر هفته جاری ادامه می‌یابد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است و این شرایط به تدریج در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: سرعت وزش باد در برخی مناطق به حد نسبتا شدید خواهد رسید و فردا /دوشنبه/ نیز هوا غالبا صاف است و در بعدازظهر ورزش باد را شاهد خواهیم بود.

سلطانی اظهار داشت: طی روزهای آینده شرایط پایدار جوی در مناطق مختلف حاکم خواهد بود و سامانه بارشی برای استان پیش بینی نشده است.

وی به هم استانی ها توصیه کرد، طی روزهای پیش رو که هوای گرمی در استان حاکم خواهد شد برای پایداری شبکه تا حد امکان در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند.

سلطانی گفت:‌ دمای فعلی شهر زنجان ۱۹ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۲ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۴ و ۳۲ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha