زمین مورد نیاز برای سه هزار واحد مسکونی در اردبیل تا مهرماه تامین می‌شود

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون زمین مورد نیاز برای ۲۶ هزار متقاضی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل تامین شده است و زمین سه هزار متقاضی دیگر هم تا مهرماه تامین خواهد شد.

محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش‌هایی که اجرای این برنامه در استان اردبیل به آن مواجه بود تامین زمین در شهرهای استان بود که برای تامین آن اقدامات گسترده‌ای آغاز شد.

وی اضافه کرد: بعد از ابلاغ برنامه نهضت ملی مسکن، اجرای طرح در شهرهایی مانند خلخال و پارس آباد در زمین‌هایی که متعلق به اداره راه و شهرسازی بود شروع شد. در مشگین‌شهر هم از زمین‌های سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در شهر اردبیل با وجود اینکه اداره کل راه و شهرسازی زمین‌هایی در اختیار داشت ولی بنا به تاکید استاندار مقرر شد واحدهای مسکونی در مناطقی احداث شود که بیشترین آورده و ارزش افزوده را برای متقاضیان داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه شهرک‌های در دست اجرا در شهر اردبیل در بهترین مناطق احداث شده است، اظهار کرد: بعد از اینکه ۸۰ درصد زمین مورد نیاز اجرای این طرح تامین شد فراخوان شروع شد و حدود ۱۲۴ هزار نفر در اردبیل ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۲ هزار نفر حائز شرایط بودند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۰۰ نفر افتتاح حساب کردند که از این تعداد هم تاکنون ۲۹ هزار و ۱۲۵ نفر اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: در طرح‌های قبل بعد از آغاز طرح حدود ۴۰درصد متقاضیان اقدام به واریز وجه می کردند ولی در این طرح با توجه به موقعیت و مکان سنجی مناسب شهرک‌های در دست احداث، نزدیک به ۸۵ درصد واجدین شرایط افتتاح حساب کردند.

زمین مورد نیاز برای سه هزار واحد مسکونی در اردبیل تا مهرماه تامین می‌شود

زمین مورد نیاز برای سه هزار واحد تا پایان مهرماه تامین می‌شود

حیدری با بیان اینکه از مجموع ۲۹ هزار و ۱۲۵ نفری که واریز وجه داشتند، ۲۵ هزار نفر در شهر اردبیل بوده است، یادآور شد: تاکنون در مجموع برای ۲۶ هزار متقاضی زمین مورد نیاز تامین شده است و طرح در مرحله اجراست برای سه هزار نفر هم تا آخر مهرماه زمین مورد نیاز تامین و وارد مرحله اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد رای متقاضیان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی خبر داد و گفت: برای متقاضیان واجد شرایط دستگاه‌های نظامی و انتظامی هم زمین مورد نیاز در اختیارشان قرار گرفته است.

زیرساخت‌های شهرک‌های مسکونی در مرحله اجراست

وی یادآورشد: تمام اصول و قواعد شهرسازی در این شهرک‌ها پیش بینی و رعایت شده است و همزمان با شروع ساخت این واحدها آماده سازی خیابان‌ها و کوچه‌ها در دست اجراست.

حیدری ادامه داد: در کنار آن برای تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز تا امروز ۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده و یا در مرحله پرداخت است برای شبکه آب و فاضلاب هم ۱۲۰ میلیارد ریال این هفته در اختیارشان قرار می‌گیرد تا همزمان با اجرای واحدها زیرساخت‌های آن هم تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص کیفیت واحدهای در دست اجرا اظهار کرد: همانطور که برای انتخاب مکان اجرای این طرح‌ها حساسیت لازم اعمال شده است، برای ساخت هم همان انرژی و حساسیت اعمال شد و اجازه داده نشد کار غیر فنی انجام شود و تمام الزامات فنی در این پروژه‌ها رعایت شده است.

زمین مورد نیاز برای سه هزار واحد مسکونی در اردبیل تا مهرماه تامین می‌شود

وی با اشاره به استقبال بالای شهروندان از این واحدها تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این بوده کیفیت واحدهایی که ما می‌سازیم بهتر و بالاتر از واحدهای خودمالکی باشد که خود متقاضیان اجرا می‌کنند.

حیدری تصریح کرد: در صورتی که بتنی از سوی مهندسان تخریبی تشخیص داده شود امکان ندارد کار را ادامه دهیم و هر آیتمی پاسخ‌های لازم فنی را ندهد حتما از ادامه کار جلوگیری می کنیم و تلاش می‌کنیم کار را با بهترین کیفیت اجرا و تحویل متقاضیان بدهیم.

مدیرکل راه وشهر سازی استان اردبیل در خصوص نسبت پیشرفت واحدها با آورده متقاضیان اظهار کرد: متقاضیان ارقام مختلفی بین ۸۰۰ تا سه هزار میلیارد ریال واریزی داشتند که به تناسب واریزی کار هم مراحل اجرایی متفاوتی دارد و متقاضیانی که حدود سه هزار میلیارد ریال واریزی داشتند در مرحله نازک کاری و تحویل پروژه هستیم.

وی ادامه داد: در طرح‌های قبل تنوع متراژ در این واحدها وجود نداشت ولی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به توان مالی متفاوت متقاضیان تلاش بر این بوده تنوع متراژ رعایت شود و واحدهای ۷۲، ۸۵ و ۹۲ متری اجرا می‌شود.

حیدری با بیان اینکه خرید و فروش این واحدها قطعا از لحاظ قانونی ممنوع است، گفت: در اجرای این واحدها به طور متوسط برای هر نفر ۵۰ متر زمین پیش‌بینی شده است که با قیمت هر متر ۱۰میلیون تومان قیمت زمین برای هر نفر ۵۰۰ میلیون تومان است. در واقع فقط ارزش زمین اختصاص یافته برای هر متقاضی ۵۰۰ میلون تومان است که بعضا با قیمت‌های ۲۰ یا ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این برای این واحدها ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصد اختصاص می دهد بنابراین لازم است صاحبان این واحدها درباره ارزش ملک خود اطلاعات درست و دقیقی داشته و درباره آن حساسیت لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha