۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۳
کد خبر: 85584617
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز فصل تازه کاوش‌های دیرینه‌شناسی در «ایزگام دشت» رامسر

ساری- ایرنا- سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر از آغاز سومین فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در «ایزگام دشت» این شهرستان خبر داد.

ابوطالب علی‌پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آثار به دست آمده از فصل اول و دوم کاوش ایزگام دشت شهرستان رامسر، گفت: آماده همکاری با گروه کاوش فصل سوم این منطقه هستیم.

او با اشاره به آغاز شدن سومین فصل کاوش در منطقه تاریخی ایزگام «دشت جنت رودبار» واقع در شهرستان رامسر از ۷ شهریور امسال، افزود: نتایج فصل سوم کاوش دریچه تازه‌ای از تاریخ این دیار را برای مردم روشن می‌کند و تاریخ واقعی رویدادها و نوع زندگی اقوام این سرزمین شناسایی می‌شود.

علی‌پناه با بیان اینکه باستان‌شناسان کاوش در ایزگام دشت، محوطه‌ای با پیشینه نزدیک به چهار هزار سال در غرب استان مازندران را بار دیگر آغاز کردند، گفت: پیش‌تر ۱۷ گور باستانی را در این محوطه شناسایی شده است.

او افزود: «ایزگام دشت» در جنت رودبار رامسر استان مازندران واقع شده است که بنابر اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور کاوش در آن با مجوز این پژوهشگاه آغاز شده و قرار است تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ ادامه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha