دادستان کل کشور: جذب یک هزار و ۱۵۰ نفر قاضی در دستور کار است

یاسوج- ایرنا- دادستان کل کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه مجلس به قوه قضاییه اجازه داده برای رفع کمبود قضات سالانه هزارو ۱۵۰ نفر قاضی جذب کند رقمی که پیش از آن حدود ۸۵۰ نفر بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور روز یکشنبه برای شرکت در جلسه معارفه دادستان جدید یاسوج از طریق فرودگاه بین المللی یاسوج وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

دادستان کل کشور در دیدار نماینده ولی فقیه در استان در یاسوج، اظهار کرد: تعداد قضات ما با استاندارد فاصله زیادی دارد به طوری که به هر قاضی در ماه بیش از ۱۵۰ پرونده برای رسیدگی ارجاع داده می‌شودکه این خود موجب اطاله دادرسی و استفاده از قضات جوان وکم تجربه می‌شود.

حجت الاسلام‌موحدی با اشاره به برخی از عوامل نارضایتی در موضوع فصل خصومات در بین عامه مردم، ناآشنایی با حقوق شهروندی را از مهم‌ترین چالش‌های دستگاه قضا دانست.

وی افزود: فرهنگ‌مراجعه به وکیل نیز در جامعه بسیار ضعیف است.

دادستان کل کشور با اشاره به مهم‌ترین امور دستگاه قضا، گفت: رسیدگی به شکایات و فصل اختلافات از امور داخلی و پیشگیری و اصلاح مجرم نیز از کارهای خارجی دستگاه قضا است.

دادستان کل کشور با اشاره به وجود برخی از خلاهای قانونی در کشور، اضافه کرد:در موضوع حقوق عامه و آزادی‌های مشروع نیز از چالش‌های پیش رو دستگاه قضایی است به طوری که هنوز قانون شفاف و مدونی در این خصوص به طور کامل نداریم.

وی کم تجربگی در موضوعات قانونی را از مهم‌ترین چالش‌های قانوی پس از انقلاب برشمرد و افزود: حتی در قانون مجازات اسلامی با مسائل متعدی روبروهستیم چه بسا در موضوعات مدنی مثل بورس و مالی عقب هستیم.

دادستان کل کشور ضمن اشاره به پیشرفت‌های حوزه قضایی ابراز امیدواری کرد: در زمینه اصلاح و تعییر قوانین در مسیر ترقی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد در حوزه زیرساخت‌ها استانی نوپا است افزود: این در حالی است که با وجود ضعف‌های ساختاری استفاده استان از منابع داخلی خود در حد پایینی قرار دارد.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی استان از جمله دارا بوده ۲۵درصد از نفت صادراتی کشور، ۱۰درصد روان آب‌ها و ۱۰ درصد جنگل‌های کشور، اضافه کرد: با احداث سدهای متنوعی از جمله مارون، کوثر چم شیر در استان انتظار بهره مندی بیشتری از این گونه موهبات طبیعی در کهگیلویه وبویراحمد داریم.

وی با اشاره به موضوع سدسازی استان‌اصفهان‌از منابع آبی کهگیلویه وبویراحمد از جمله سد خرسان از دادستان کشور تقاضای رسیدگی به این موضوع را داشت.

امام جمعه یاسوج همچنین با اشاره به گردش‌های مالی صنعت پتروشیمی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در استان، اضافه کرد: گردش مالی صنایع پتروشیمی و فروشگاه‌های مالی اگر در استان باشد باعث توسعه بهتر کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha