تاکید وزیر خارجه اندونزی بر نقش پارلمان‌ها برای پایان دادن به نسل‌کشی در فلسطین

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اندونزی در دومین مجمع پارلمانی اندونزی-آفریقا، بر نقش پارلمان‌ها برای پایان دادن به نسل‌کشی در فلسطین تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در نشست ویژه مجمع پارلمانی اندونزی و آفریقا (IAPF) در شهر بالی تاکید کرد که پارلمان ها می توانند تجربیات و بهترین شیوه ها را در ایجاد سیاست هایی برای مقابله با چالش های جهانی، از جمله پایان دادن به تجاوز و نسل کشی در فلسطین به اشتراک بگذارند.

وی افزود: در مورد فلسطین، پارلمان‌ها با استفاده از شبکه‌های پارلمانی برای ایجاد فشار عمومی بین‌المللی برای پایان دادن به تجاوزات و نسل‌کشی در فلسطین، حمایت از کمک‌های بشردوستانه و پیشبرد راه‌حل دو کشوری نقش حیاتی ایفا می‌کنند.

مرسودی خاطرنشان کرد: جوامع جهانی همچنان با چالش های جهانی و بی‌ثباتی اقتصادی روبرو هستند که با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی و تأثیرات چند بعدی تغییرات آب و هوایی بدتر می شود.

وزیر امور خارجه اندونزی اضافه کرد: پارلمان ها فقط نهادهای قانونگذاری نیستند، بلکه به عنوان پل ارتباطی بین آرمان های مردم و سیاست های عمومی عمل می کنند.

وی بر گسترش همکاری‌های بین مناطق تاکید کرد و گفت: ظرفیت زیادی برای همکاری در بخش‌های مختلف مانند سلامت و امنیت غذایی، تجارت و سرمایه‌گذاری، انرژی و معدن و همچنین همکاری‌های توسعه وجود دارد که هنوز استفاده نشده است.

مرسودی با بیان این که ما باید این فرصت ها را به منافع ملموس برای مردم خود تبدیل کنیم، اظهار داشت: همکاری های بین پارلمانی می تواند به ارتقای مشارکت در این زمینه ها کمک کند. اندونزی آماده است تا بهترین شیوه ها را به اشتراک بگذارد و ظرفیت سازی ممکن در این زمینه را به همه کشورها ارائه دهد.

وی همچنین گفت که پارلمان‌ها می‌توانند با پیشبرد برنامه‌های توسعه و سیاست‌های جهانی که منعکس‌کننده نیازها و اهداف کشورهای در حال توسعه است، در ترویج همبستگی جهانی مشارکت و در عین حال بستری فراگیر برای گسترش همکاری‌های شمال و جنوب جهان فراهم کنند و این دقیقا روح باندونگ است ( اشاره به کنفرانس آسیا- آفریقا در سال ۱۹۵۵ که با هدف مبارزه با استعمار و امپریالیسم و برای نشان دادن همبستگی میان کشورهای تازه استقلال یافته برگزار شد. برای چندین دهه، باندونگ مظهر یک جبهه سیاسی، فرهنگی و تاریخی در برابر میراث گذشته، خطرات کنونی و تهدیدهای آینده امپریالیسم در آسیا و آفریقا بود.).

مرسودی خطاب به حاضران گفت: اجازه دهید از طریق یک مشارکت پارلمانی قدرتمند به طور جمعی به هدف مشترک خود یعنی صلح، امنیت و رفاه برای همه دست یابیم.

اندونزی میزبان دومین مجمع پارلمانی اندونزی-آفریقا (IAF) در بالی در تاریخ ۱-۳ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۱ تا ۱۳ شهریور) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha