اندونزی حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان اندونزی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- دولت اندونزی با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان اندونزی در غزه، این حمله را نقض صریح قوانین بین المللی بشردوستانه دانست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی گفت: اندونزی حمله اسرائیل به بیمارستان اندونزیایی در غزه را که منجر به کشته شدن چندین غیرنظامی شد، محکوم می‌کند.

بر اساس متن بیانیه خود که توسط وزارت امور خارجه منتشر شده است، وی افزود: این حمله نقض صریح قوانین بین المللی بشردوستانه است.

مرسودی از همه کشورها به ویژه کشورهایی که روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی دارند، خواست تا از نفوذ و قدرت خود برای ترغیب این کشور به توقف جنایات خود استفاده کنند.

او گفت: ارتباط وزارت امور خارجه این کشور با سه شهروند اندونزیایی داوطلب در بیمارستان اندونزی قطع شده است.

وزیر امور خارجه اندونزی در ادامه اظهار داشت: وزارت متبوعش تلاش کرده تا با سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین المللی صلیب سرخ ارتباط برقرار کند اما تاکنون پاسخی از این دو سازمان دریافت نکرده است.

وی تاکید کرد: من به تلاش خود برای تماس با طرف های مختلف ادامه خواهم داد تا اطلاعاتی در مورد بیمارستان اندونزی و امنیت سه شهروند اندونزی به دست بیاورم.

مرسودی در حال حاضر به همراه وزرای خارجه عربستان سعودی، اردن، مصر، فلسطین و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) در پکن چین به سر می برد.

هدف از سفر به پکن جلب حمایت اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل از آتش بس فوری در غزه و ارائه کمک های بشردوستانه بدون مانع است.

چین علاوه بر آمریکا، بریتانیا، روسیه و فرانسه یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است.

پس از چین، وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی برای جلب حمایت این کشور به مسکو خواهند رفت.

هفته گذشته رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء حمله کرد و حماس را به اداره یک مرکز فرماندهی زیرزمینی زیر این بیمارستان متهم کرد اما گروه مقاومت فلسطین این اتهام را رد کرد.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر در غزه بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha