۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1327
کد خبر: 85584866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت انتقال روان‌آب‌های تهرانپارس به سرخه‌حصار برای مقابله با سیل

تهران برزگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، تکمیل و بهره‌برداری از کانال انتقال روان‌آب‌های حوضه آبریز بالادست بزرگراه شهید بابایی و بخش‌هایی از منطقه ۴ شهرداری به کانال سرخه‌حصار را با توجه به نقش حیاتی آن در حفاظت از محدوده شرق پایتخت مقابل خطر سیلاب ضروری دانست.

به گزارش ایرنا، محمدصادق خیرخواه روز یکشنبه درباره طراحی‌ و تکمیل کانال C، با یادآوری اینکه بخش‌هایی از این کانال به عنوان یکی از مجاری شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی پایتخت طی سنوات گذشته به مرحله اجرا رسیده است، گفت: کانال C وظیفه انتقال رواناب‌های حاصل از حوضه آبریز بالادست بزرگراه شهید بابایی و نیز بخش‌هایی از حوضه آبریز منطقه ۴ شهرداری تهران به کانال سرخه‌حصار را بر عهده دارد.

وی مجموع مساحت این حوضه‌ها را حدود ۷۳۰ هکتار خواند و اظهار کرد: عدم تکمیل بخش‌هایی از شبکه فوق، مانع بهره‌برداری از آن شده است.

خیرخواه در پاسخ به پرسشی درباره بخش‌های تکمیل نشده کانال ‌C افزود: مقطع موجود در خیابان شهید زهدی حدفاصل بزرگراه شهید زین‌الدین تا خیابان جشنواره به طول ۲۶۰۰ متر به دلیل مشکلات اجرایی، احداث نشده و از این رو کانال مذکور به دلیل انفصال در بخشی از مسیر خود هنوز وارد مدار نشده است.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در ادامه تکمیل و بهره‌برداری از کانال C را با توجه به نقش حیاتی آن در حفاظت از محدوده وسیعی از شرق پایتخت مقابل خطر سیلاب ضروری دانست و یادآور شد: مطالعات تکمیل این کانال از چندی پیش در دستور کار کارشناسان گروه آب‌های سطحی این سازمان بوده است.

به گفته خیرخواه، مطالعات تکمیل کانال C در قالب مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی شهر تهران به سرانجام رسیده و نقشه‌های اجرایی پروژه ابلاغ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha