طرح سرشماری کشاورزی آبان ماه امسال در کرمانشاه اجرا می‌شود

کرمانشاه – ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از اجرای طرح سرشماری کشاورزی در سال جاری در استان خبر داد و گفت: این طرح پس از حدود ۱۰ سال، آبان ماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، ارسلان حیدری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جامعه هدف در این سرشماری کشاورزان هستند، افزود: اطلاعات جمع‌آوری شده از کشاورزان مبنای دقیقی برنامه‌ریزی‌ و توزیع عادلانه بودجه درحوزه کشاورزی استان خواهد بود.

وی تاکید کرد که کشاورزان اطمینان داشته باشند که ارائه آمار و اطلاعات از سوی آنها به ویژه در بخش درآمد نه تنها ربطی به حذف یارانه و افزایش مالیات ندارد بلکه به برنامه ریزی صحیح برای توزیع عادلانه اعتبارات کمک می کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در ادامه در رابطه با تاثیر جمع آوری طرح سرشماری کشاورزی بر روی یارانه و مالیات اضافه کرد: این موضوع به طور کامل تکذیب می‌شود و این اطلاعات کمک می‌کند که برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی به بهترین نحو ممکن برای قشر روستایی و روستاهای استان کرمانشاه داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد همه فرمانداران و مدیران دستگاهای اجرایی در حوزه منابع انسانی و تجهیزات و امکانات همکاری و همراهی لازم با کمیته سرشماری استان را داشته باشند تا کرمانشاه یکی از استانهای برتر در حوزه سرشماری کشور شود.

به گزارش ایرنا، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود آماری از وضعیت بیکاری استان ارائه کرد و گفت: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیشتر در بهار سال جاری را ۷.۷ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) کشور اعلام کرده که این آمار در استان کرمانشاه با نرخ ۱۰.۸ دهم درصد حدود ۴.۳ دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه میانگین آمار نرخ بیکاری در سال گذشته(۱۴۰۲) ۱۲.۳ دهم درصد بود، اظهار کرد: تعداد بیکاران استان کرمانشاه ۷۹ هزار و ۵۶۲ نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه بالاترین سهم اشتغال استان کرمانشاه در حوزه خدمات با ۵۲.۹ دهم درصد است، افزود: حوزه صنعت ۲۳.۷ و حوزه کشاورزی ۲۳.۴ دهم درصد سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

حیدری یادآور شد: در حوزه تورم استان کرمانشاه از رتبه هشت تیرماه پارسال به رتبه ۱۱ رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی مرداد ماه سال قبل(۱۴۰۲) که در جایگاه هفتم بودیم چهار رتبه صعود داشتیم.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha