۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85585167
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رشته های دانشگاهی مرتبط با چاپ و رسانه دایر شود

همدان- ایرنا- یک فعال صنعت چاپ در همدان گفت: محدودیت واحد و رشته های دانشگاهی مرتبط با چاپ و رسانه از مشکلات حوزه صنعت چاپ به شمار می رود که باید دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای و هنرستان ها در این راستا فعال شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یدالله طاقتی احسن روز یکشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از چاپخانه همدان لیبل به مناسبت ۱۱ شهریور روز صنعت چاپ بیان کرد: واحدها و رشته های دانشگاهی مرتبط با رسانه و چاپ محدود است که در این راستا فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و هنرستان های می توانند به آموزش و پرورش برای احیای این رشته ها در کشور کمک کنند.

وی اضافه کرد: باید کمک کرد تا نیروهایی مختلف فعال در چاپخانه ها ضمن اشتغال به کار برای کسب تحصیلات و دانش در تخصص مربوط اقدام کنند تا به عنوان فرد متخصص در حوزه صنعت چاپ فعالیت کنند.

عضو هیات مدیره مجموعه چاپ و بسته بندی همدان لیبل ادامه داد: از دیگر چالش های پیش روی صنعت چاپ می توان صادرات و واردات کالا، نحوه تخصیص ارز که یک معضل ملی برای همه تولید کنندگان و صادر کنندگان است، مشکل واردات ماشین آلات از گمرک و نوسان ارز که تاثیر مستقیم در تامین مواد اولیه به ویژه کاغذ دارد، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قطعی برق از دیگر مشکلات صنعت چاپ است، بیان کرد: برخی از واحدها برای تامن برق مورد نیاز اقدام به خرید ژنراتور کردند که هم اینک با مشکل تامین سوخت برای ژنراتور مواجه شدند.

عضو هیات مدیره مجموعه چاپ و بسته بندی همدان لیبل اظهار کرد: صنعت چاپ یکی از صنایع مادر در جهان به شمار می رود و صنعتی است که با توجه به تغییر تکنولوژی شرایط روز به روز بهتر و به روز تر می شود.

طاقتی احسن افزود: بیش از پنج هزار واحد چاپی در کشور فعال هستند که سهم همدان ۵۰ واحد چاپخانه فعال است.

عضو هیات مدیره مجموعه چاپ و بسته بندی همدان لیبل بیان کرد: ایجاد فرصت برای واحدها و کارگاه های کوچک از دیگر مزیت های این چاپخانه است که برای تامین بسته بندی به تعداد محدود می تواند این صنایع کوچک و مشاغل خانگی را حمایت کرده تا نمونه های را با هزینه و زمان کمتر تولید و به بازار عرضه کنند.

طاقتی احسن مزیت دیگر چاپخانه همدان لیبل را ارز آوری برای استان دانست و گفت: ۶۰ درصد تولیدات این شرکت به خارج از استان و کشور صادر می شود. که برای استان آورده ریالی و ارزی دارد.

وی اضافه کرد: تولیدات این چاپخانه به صورت مستقیم به ۱۰ کشور و به شکل غیر مستقیم به بیش از ۲۴ کشور صادر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha