مدیرکل بانوان شهرداری تهران: حقوق پایه، کفاف زندگی زنان سرپرست خانوار را نمی‌دهد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران در خصوص حقوق زنان سرپرست خانواده گفت: حقوق پایه برای زنانی که به نوعی کارآفرین هستند کفاف زندگی شان را نمی‌دهد و در تلاشیم افزایش حقوق را برای زنان سرپرست خانوار انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، مریم اردبیلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری از مرکز کارآفرینی کوثر منطقه ۱۷ تهران افزود: یکی از ویژگی‌های این مراکز این است خانم‌هایی که مهارت کافی ندارند در این مراکز آموزش‌های لازم را میبینند و مطابق با وزارت کار حقوق و بیمه نیز دریافت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: پس از اینکه خانم‌ها حرفه‌ای تر در مراکز کار را یاد گرفتند طبیعتا حقوق و مزایای آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.

اردبیلی با اشاره به اینکه در این مراکز چند ماه صرف آموزش این زنان می‌شود قطعادر کنار حقوق و مزایا بسته‌های معیشتی نیز برایشان در نظر گرفته می‌شود و اکثر خانم‌های شاغل در این مراکز به دلیل امنیتی که در این فضا حاکم است، ترغیب می‌شوند که فعالیت کنند.

مدیرکل بانوان شهرداری تهران: حقوق پایه، کفاف زندگی زنان سرپرست خانواده را نمی‌دهد

معاون شهردار در ادامه تصریح کرد: آنچه که مهمه این است که این حقوق پایه کفاف مخارج زنان سرپرست خانواده را نمی‌دهد و این موضوع مهم برای ما است.

در ادامه این بازدید معاون زنان و خانواه ریاست جمهوری این مراکز را ظرفیت توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است، افزود: شاید ۱۰ سال است که بر روی این حوزه دارد کار می‌شود.

زهرا بهروزآذر گفت: دولت‌های مختلف رفتند و آمدند، اما مراکزی مثل کوثر باقی ماندند، باید کمک کنیم این امر را تسری دهیم زیرا از آن‌ می‌توان به عنوان ظرفیت ملی و حتی بین‌المللی استفاده کرد.

مدیرکل بانوان شهرداری تهران: حقوق پایه، کفاف زندگی زنان سرپرست خانواده را نمی‌دهد

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری اضافه کرد: زمانی که خواسته یا ناخواسته زنی، سرپرست خانوار می‌شود باید شرایطی را فراهم کنیم که در مسیری پایدار با سلامتی بیشتر از نظر روحی و اجتماعی فعال باشد.

بهروزآذر در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در این مسیر تجارت بسیار خوبی دارد و همکاران زحمت بسیاری کشیدند، گفت: قطعا نگاه اینکه تجارب گذشته را قدر بدانیم و سعی کنیم آن را پله پله طی کنیم، در این حوزه ماندگار بوده است.

وی تاکید کرد: امروز کنار شهرداری تهران هستیم که اگر مشکلی وجود داشته باید مرتفع شود و این الگو را از شهرداری تهران به ظرفیت‌هایی که در دولت وجود دارد، ارتقا دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha