شاهرخی: هاکی نگاه‌ ویژه‌ای می‌طلبد/ مثل دیگران خودروی لوکس یا سکه‌های زیادی نمی‌خواهیم

تهران- ایرنا- ملی‌پوش هاکی ایران درباره مشکلات این تیم، گفت: پر افتخارترین ورزش بین رشته‌های تیمی هستیم و نیاز به حمایت بیشتری داریم. وقتی مقام‌های ما خاص هستند، باید نگاه ویژه‌ای به این رشته شود.

مهدی شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، افتخارات هاکی ایران را شرح داد و اظهار داشت: هفت سال است که عضو تیم ملی هستم و در این مدت به همراه دیگر بچه‌های ملی‌پوش، یک برنز جام‌جهانی، ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی آسیا را کسب کردیم. در حال حاضر به عنوان لژیونر در تیم زئوبما ترکیه حضور دارم که قهرمانی لیگ این کشور و جام‌ باشگاه‌های اروپا را نیز به دست آوردیم.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت ورزش از ورزشکاران این رشته، اظهار داشت: در جام‌جهانی‌ آفریقای جنوبی حدود ۱۶ ماه در اردو بودیم و مقام سومی دنیا را برای بار دوم کسب کردیم. هاکی ایران ۹ دوره قهرمان آسیا و ۲ بار نیز سوم جهان شده است که در جایگاه دوم رتبه‌بندی جهانی قرار دارد. با این حال نگاه خوبی به این رشته وجود ندار. بعد از این که قهرمانی آسیا و برنز جهان را کسب کردیم تنها ۲۵ میلیون پاداش به ما دادند که این ارقام در مقابل زحمات و مشکلات ما بسیار ناچیز است.

ملی‌پوش تیم ملی هاکی، ادامه داد: با چنین پاداشی که برای ما در نظر گرفتند، فقط می‌توانیم یک راکت هاکی تهیه کنیم. پر افتخارترین ورزش بین رشته‌های تیمی هستیم و خیلی انتظار بیشتری داریم. وقتی مقام‌های ما خاص هستند، باید نگاه بیشتری هم به ما داشته باشند.

شاهرخی در مورد مشکل اشتغال ورزشکاران، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بحث عدم اشتغال ملی‌پوشان است که به جز یک یا ۲ نفر از بچه‌ها، همه با آن درگیر هستیم. بیکاری مشکل بزرگی برای ورزشکاران است که موجب عدم انگیزه و افزایش دغدغه‌های آنان می‌شود که نهایتا جایگاه و نتایج تیم ملی را نیز از بین خواهد برد. بچه‌ها باید به فکر کسب درآمد باشند و این مسئله اجازه تمرینات درست را نخواهد داد.

وی افزود: ما برج ۱۱ باید در جام‌جهانی به میزبانی کرواسی شرکت کنیم ولی هیچ انگیزه‌ای برای حضور در این رقابت‌ها وجود ندارد. زحمت زیادی می‌کشیم و انتظار حمایت داریم ولی چندان به هاکی توجه نمی‌شود. مثل رشته‌های دیگر اجازه واردات خودروی لوکس یا تعداد سکه بالا نمی‌خواهیم بلکه حقوقی نیاز داریم که قهرمانان مجبور نشوند بعد از مدتی در دکه سیگار بفروشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha