بهره‌برداری از پست ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه و خط انتقال در نهبندان

بیرجند - ایرنا - پست ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه و ۶۰ کیلومتر خط انتقال پست ۱۳۲ با اعتبار پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید.  

به گزارش ایرنا، آیین افتتاح پست ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه و برقداری خط نهبندان به این معادن روز یکشنبه در ادامه برنامه‌های سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان برگزار شد.

این پروژه توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان با هدف تامین برق معادن منطقه و با مشارکت سازمان ایمیدرو (احداث پست شاهکوه و توسعه پست نهبندان توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان و اجرای خط ۱۳۲ توسط سازمان ایمیدرو) اجرا شده است.

پروژه شامل سه بخش بوده که یک بخش آن توسعه و احداث بی خط ۱۳۲ کیلوولت در پست بالادست (۱۳۲ نهبندان) است که با اعتبار بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان اجرا شد.

بخش احداث پست جدید ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه نیز به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر و با اعتبار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال توسط شرکت برق منطقه‌ای خراسان عملیاتی شده است.

اجرای خط ۱۳۲ کیلوولت به طول ۵۸ کیلومتر حد فاصل پست ۱۳۲ نهبندان و محل پست شاهکوه، بخش سوم پروژه است که به منظور تغذیه پست ۱۳۲ شاهکوه با اعتبار چهار هزار و ۶۰ میلیارد ریال توسط سازمان ایمیدرو اجرا شد.

بهره‌برداری از پست ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه و خط انتقال در نهبندان

استاندار خراسان جنوبی امروز با همراهی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نهبندان و شماری از مدیران استانی، ۲ پروژه راهسازی به طول ۱۱ کیلومتر و با اعتبار ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

پنج کیلومتر باند دوم محور بیرجند - زاهدان حد فاصل شوسف تا نهبندان با اعتبار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

همچنین ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل با اعتبار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

بهره‌برداری از پست ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه و خط انتقال در نهبندان

جواد قناعت که روز یکشنبه برای شرکت در مراسم محوری هفته بزرگداشت نهبندان - ویژه گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به جنوب خراسان - به این شهرستان سفر کرد، بدو ورود در مراسم بهره برداری همزمان پنج پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نهبندان حضور یافت.

وی در این سفر از روند اجرای پروژه پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان هم بازدید کرد که این پروژه زیرساختی در زمان حاضر ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار خراسان جنوبی بعد از شرکت در مراسم گرامیداشت روز نهبندان با خانواده گرانقدر شهید محمدرضا بانویی هم دیدار کرد.

قناعت در این دیدار، شهدا را الگوهای بی‌بدیل برای همه نسل‌ها خواند و گفت: شهیدان با ایمان، عمل صالح، ولایت مداری و ساده‌ زیستی جاودانه شده اند.

بهره‌برداری از پست ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه و خط انتقال در نهبندان

وی با تاکید بر اینکه شهدا همواره مستحق یاد و پاسداشت هستند، افزود: خانواده گرانقدر شهدا که عزیزترین سرمایه خود را برای دفاع از میهن هدیه کردند، سزاوار تکریم و پاسداشت هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: گرامیداشت یاد شهدا و پاسداشت خانواده‌های آنها، تکلیف و وظیفه‌ای بر دوش همه به ویژه مدیران است.

شهید محمدرضا بانویی متولد سال ۱۳۵۴ است که بعد از اتمام دوران تحصیل در سال ۱۳۷۲ برای گذراندن خدمت سربازی به شهرستان زابل اعزام شد که با جمعی از همرزمانش در آذر سال ۱۳۷۳ و در حمله اشرار مسلح به دکل مخابراتی روستای تیس در پنج کیلومتری چابهار به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان در هفتم شهریور سال ۱۳۷۸، "روز نهبندان" نامگذاری شده است.

خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان است و نهبندان یکی از چهار شهرستان مرزی استان در مجاورت کشور افغانستان، با بیرجند ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha