اولین روستای خراسان جنوبی به فیبر نوری منازل متصل شد

بیرجند - ایرنا - پروژه فیبر نوری روستای حسین آباد شهرستان فردوس به بهره برداری رسید تا اولین روستای خراسان جنوبی باشد که به فیبر نوری منازل و کسب و کارها متصل شده است.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه در چارچوب برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته فردوس به این شهرستان سفر کرد و چند طرح عمرانی و اقتصادی با حضور جواد قناعت افتتاح یا کلنگ زنی شد.

پروژه فیبر نوری روستای حسین آباد یکی از این پروژه‌هاست که عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۲ شروع شد.

بنابر اعلام مسئولان برای اجرای این پروژه ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و جمعیت برخوردار از این فیبر نوری ۳۸۵ نفر اهالی روستای حسین آباد هستند.

همچنین اعلام شد روستای حسین آباد اولین روستایی است که در استان به فیبر نوری منازل و کسب و کارها متصل شده است.

به گفته مسئولان، پروژه نجما در ۱۶ زون FTTH با احداث حدود ۱۴۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان برای فیبر رسانی به منازل در حال اجرا است.

اولین روستای خراسان جنوبی به فیبر نوری منازل متصل شد

همچنین پروژه‌ ارتقای سایت همراه ۴G در روستای چاهنو به نمایندگی از پروژه‌های ارتقای سایت همراه ۴G شهرستان فردوس افتتاح شد.

پروژه ارتقای سایت همراه ۴G در چهار روستای شهرستان فردوس اجرا شده است.

جمعیت برخوردار از مزایای این پروژه‌ها، هزار و ۴۲ نفر اعلام شد و اجرای این پروژه‌ها ۷۳ میلیارد ریال هزینه به همراه داشته است.

اولین روستای خراسان جنوبی به فیبر نوری منازل متصل شد

‌ استاندار خراسان جنوبی در سفر به فردوس کلنگ احداث مجتمع کارگاهی، خدماتی و رفاهی حاج ابراهیم ابراهیمی را هم به زمین زد.

این مجتمع توسط بخش خصوصی و در قالب یک جایگاه سوخت، ۴۰ واحد خدماتی رفاهی و ۴۰۰ واحد کارگاهی صنوف آلاینده احداث می‌شود.

احداث این واحد کارگاهی، خدماتی و رفاهی، زمینه اشتغال هزار و ۲۵۰ نفر را فراهم می‌آورد و پیش‌بینی می‌شود احداث آن به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز داشته باشد.

اولین روستای خراسان جنوبی به فیبر نوری منازل متصل شد

قناعت در ادامه برنامه‌های سفرش به شهرستان فردوس از روند اجرای پروژه احداث کارخانه کنسانتره مس سولفیدی بازدید کرد.

عملیات اجرایی کارخانه فرآوری مس سولفیدی در روستای کجه فردوس شهریور سال ۱۴۰۱ با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد و این پروژه اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این واحد فرآوری کانی‌های معدن با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۴۳۰ هزار متر مربع در جوار معدن مس پلوند با حجم ذخیره یک ‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن در حال ساخت است.

اشتغال مستقیم این واحد تولیدی ۸۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه آن هزار و ۵۰۰ تن کاتد مس و ۱۰ هزار تن مس سولفیدی است که برای آن تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

اولین روستای خراسان جنوبی به فیبر نوری منازل متصل شد

مخزن ۵۰۰ هزار لیتری روستای خانکوک نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. عملیات اجرایی این مخزن ذخیره آب مرداد سال ۱۴۰۱ آغاز شد و اعتبار هزینه شده برای آن ۶۰ میلیارد ریال است.

هزار و ۵۵۰ نفز از اهالی روستای خانکوک از مزایای این پروژه برخوردار شدند و مطالبه دیرینه مردم این روستا برای تامین آب شرب پایدار محقق شد.

۱۳ شهریور سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه زلزله‌زده فردوس برای کمک به مردم در سال ۱۳۴۷ که به عنوان اولین اردوی جهادی ایران یاد می‌شود، روز فردوس نام گرفته است.

این روز، سال گذشته براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» در تقویم رسمی کشور ثبت شد و اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت ۲۱ شهریور ماه جاری در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha