۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85585393
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار و ۵۰۰ گلستانی به مشهدالرضا(ع) اعزام شدند

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۹
کد خبر: 85585393
هشت هزار و ۵۰۰ گلستانی به مشهدالرضا(ع) اعزام شدند

گنبدکاووس- ایرنا- معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با محوریت دهه پایانی ماه صفر و مناسب‌های پیش‌رو، بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان استان در قالب ۲۰۰ کاروان سواره و ۳۰ کاروان پیاده با همت تشکل‌های دینی و انقلابی به مشهد الرضا(ع) اعزام شدند.

حجت الاسلام رضا دیلم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجتماع بزرگ تشکل‌های و هیات مذهبی گلستان در مسجد گوهرشاد مشهد صبح ۱۳ شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این ایام برگزاری محافل عزاداری و سخنرانی در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی با رویکرد تبیین سلوک توحیدی، سیاسی و اجتماعی گفتمان نبوت و امامت در سیر تمدنی و تبیین نقش و اهمیت دشمن‌شناسی و مبارزه با جبهه طاغوت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین معرفی فرهنگ ایثار و مقاومت در تعالی اسلام ناب و تبیین ضرورت توجه به پیوندهای اجتماعی و انسجام وحدت اسلامی در گفتمان اسلام و تربیت نسل حماسه ساز و تبیین مولفه‌های خانواده تمدن ساز را از دیگر اهداف برگزاری این محافل عزاداری در استان برشمرد.

حجت الاسلام دیلم گفت: مراسم دسته‌روی و فضاسازی عمومی و برپایی بیش از ۱۰۰ موکب در گلستان از دیگر برنامه‌های اجرایی ویژه این ایام است.

به گزارش ایرنا، ۲۸ صفر به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) اجتماع بزرگ عزاداران در نقاط مختلف گلستان برگزار می‌شود که از جمله آن گنبدکاووس است که هیات‌ها به میزبانی امام‌زاده یحیی‌بن‌زید(ع) با برپایی دسته‌روی و سینه‌زنی همراه با نوحه‌خوانی به سوگواری خواهند پرداخت.

همچنین این روزها جمعیت زیادی از مردم گلستان پای پیاده، خودروی شخصی و یا با کاروان‌های اتوبوسی به پابوس امام رضا(ع) می‌روند تا در مراسم عزاداری امام هشتم شیعیان در مشهد مقدس شرکت کنند.

پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی در مدینه رحلت کرد و امام حسن مجتبی(ع) نیز درچنین روزی در سال ۵۰ هجری قمری در سن ۴۷ سالی با نقشه شوم معاویه به دست همسر ایشان به شهادت رسید.

همچنین حضرت امام‌ رضا (ع) آخر ماه صفر در سال ۲۰۳ قمری در سن ۵۵ سالگی در طوس به دست مامون به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha