گلستان غرق در عزای پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع)
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - اهالی استان گلستان در ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان با افراشتن پرچم‌های سیاه در خانه، شرکت در مجالس عزا و به‌راه انداختن دسته‌های عزا به سوگواری پرداختند.

به گزارش ایرنا، در گرگان دسته‌ سینه‌زنی متشکل از نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) از حسینیه عاشقان ثارالله با نوحه خوانی به سمت امامزاده عبدالله این شهر حرکت کرده و عزاداری پرداختند.

آیین‌های عزاداری همراه با خواندن زیارتنامه پیامبر اکرم (ص) و سینه زنی و مداحی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان با حضور مردم این خطه، در حال برگزاری است.

از عصر دیروز ایستگاه‌های صلواتی با توزیع چای، شربت، خرما و شله زرد و پخت هلیم از سوی هیات‌های مذهبی در روستاها و شهرهای گلستان برپا شد و در بقاع متبرکه شاخص استان ویژه برنامه گرامی‌داشت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت دومین امام شیعیان برگزار گردید.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد.

پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی در مدینه رحلت کرد و امام حسن مجتبی(ع) نیز درچنین روزی در سال ۵۰ هجری قمری در سن ۴۷ سالی با نقشه شوم معاویه به دست همسر ایشان به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha