۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85585883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیارت از راه دور پیامبر (ص) در امامزادگان خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مراسم قرائت زیارت ازبعید (از راه دور) نبی مکرم اسلام همزمان با ۲۸ ماه صفر در امامزادگان شاخص خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امروز (دوشنبه) در سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ۳۹ بقعه متبرکه این استان از جمله آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند و امامزاده حسین بن موسی الکاظم طبس میزبان زائران و عزاداران است.

مردم استان در نقاط مختلف شهری و روستایی با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و برگزاری مراسم نوحه‌سرایی در مساجد و حسینیه‌ها به عزاداری و سوگواری پرداختند.

سخنرانان در این مجالس از دوران سراسر نور زندگی و نبوت پیامبر رحمت و مهربانی و ابعاد شخصیتی ایشان سخن می‌گویند و مردم با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان، به عزاداری می‌پردازند.

بسیاری از مردم در نقاط مختلف استان در ایام آخر ماه صفر به پخت غذاهای نذری روی می‌آورند و با توزیع آن بین مردم و نیازمندان، ضمن ادای نذرشان در این عزاداری عظیم سهیم می‌شوند.

پخت غلور نذری از آیین‌های سنتی مردم خراسان جنوبی در اربعین و پایان ماه صفر است که با نیت شفای بیماران، طلب باران و برآورده شدن حاجات طبخ و توزیع می‌شود.

زیارت از راه دور پیامبر (ص) در امامزادگان خراسان جنوبی

مراسم عزاداری ۲۸ صفر در مرکز استان با حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه هیات‌های مذهبی نیروهای مسلح خراسان جنوبی در خیابان‌های این شهر برگزار شد.

به همین مناسبت هیات‌های عزاداری با حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در شهرهای مختلف این استان به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند.

همچنین طی روزهای اخیر کاروان‌هایی از بیرجند و دیگر شهرستان‌های استان عازم مشهد شدند تا در قالب هیات‌های مذهبی در حرم مطهر رضوی به عزاداری بپردازند.

ماه صفر به ویژه دهه آخر این ماه از قداست و حرمت خاصی در بین اهالی خراسان جنوبی برخوردار است و هر سال کاروان‌هایی از شهرستان‌های مختلف این استان با پای پیاده راهی مشهد می‌شوند.

امروز (دوشنبه) همزمان با ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و چهارشنبه هفته جاری ۳۰ ماه صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha