۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85586103
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چهارمین مرحله مطالبات گندمکاران کردستانی پرداخت شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85586103
چهارمین مرحله مطالبات گندمکاران کردستانی پرداخت شد

سنندج- ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: در چهارمین مرحله پرداخت باقیمانده مطالبات گندمکاران، افزون بر ۲ هزار و ۶۵ میلیارد ریال به حساب کشاورزان استان واریز شد.

جمال صالحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سومین و چهارمین مرحله واریز خرید تضمینی گندم در روزهای یکشنبه ۱۱ و دوشنبه ۱۲ شهریور توسط سامانه پرداخت بانک کشاورزی انجام شد.

وی افزود: مجموع کل واریزی بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان به بیش از ۳۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال رسیده به عبارتی این مبلغ ۱۵.۷ درصد ارزش کل اطلاعات ارسالی گندم خریداری شده به بانک کشاورزی است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان میزان مطالبات گندمکاران را افزون بر ۱۷۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم(چهارم تیر) تا ۱۱ شهریور یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۸۷ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

صالحی با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان به هزار و ۴۹۳ تن رسیده است، بیان کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان های بیجار با ۲۸۸ هزار و ۹۹۴ تن، دیواندره با ۲۱۲ هزار و ۸۵۳ تن، دهگلان با ۱۸۶ هزار و ۶۴۸ تن و قروه با ۱۸۲ هزار و ۹۴۲ تن است.

وی یادآور شد: در شهرستان های سقز ۱۸۰ هزار و ۲۴ تن، کامیاران ۵۳ هزار و ۴۱۰ تن، سنندج ۳۹ هزار و ۳۸۵ تن، بانه هفت هزار و ۴۱۶ تن، مریوان ۶ هزار و ۶۵۲ تن و سروآباد ۲ هزار و ۵۶۳ تن گندم به طور تضمینی خریداری شده است.

نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به پارسال ۱۷ درصد رشد یافت.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان در نظر گرفته شده و خرید در این مرکز در حال انجام است.

پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha