۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 85586107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت توزیع نیروی برق اردبیل ۱۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه اجرا کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: این شرکت طی سه سال اخیر ۱۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه در صنعت برق استان اجرا کرده است.

حسین قدیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از ابتدای ۱۴۰۰ تا پایان خرداد امسال و در هفته دولت امسال هم ۵۰۰ میلیارد پروژه در استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر برای اجرای پروژه‌های متعدد از جمله نصب ، راه‌اندازی و افزایش ظرفیت ۶۳ به ۲۳ کیلوولت اجیرلو ، ورود خروج خط ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت سبلان به اهر و پست جدید در مشگین‌شهر ، احداث خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت نمین - فندقلو و خط دو مداره ۶۳ کیلوولت فاز ۲ شهرک صنعتی شماره ۲ که توسط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در اردبیل اجرا شده ، سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در خصوص ظرفیت تولید برق استان اردبیل گفت: ظرفیت اسمی تولید نیروگاه سبلان با ۶ واحد گازی و سه واحد سیکل ترکیبی یک هزار و ۴۴۰ مگاوات ، نیروگاه آبی مغان ۱۳ مگاوات ، نیروگاه سی اچ پی شهید بالازاده در انگوت ، سه نیروگاه خورشیدی و حدود ۲۴۰ نیروگاه خانگی پنج کیلووات در مجموع یک هزار و ۴۵۷ مگاوات است که از این تعداد واحدهای ۲ و سه سیکل ترکیبی سبلان با اعتباری بالغ بر ۱۳۶ هزار میلیارد ریال اخیرا افتتاح شد.

قدیمی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان اردبیل در مجموع ۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه قابل افتتاح دارد، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه، اصلاح و بهسازی شبکه‌های روستایی، تجهیز و راه‌اندازی پست‌های توزیع هوایی و احداث فیدرهای جدید با افزایش قدرت مانور شبکه و برخی تجهیزات جدید است.

وی اضافه کرد: امسال۱۵۰ میلیارد ریال نصب چراغ‌های روشنایی معابر، ۷۷۰ میلیارد ریال پروژه‌های نیرورسانی برای تامین برق واحدهای کشاورزی و دامداری و ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال طرح‌ تعویض سیم مسی با کابل خودنگهدار در این استان اجرا شده است

۹۵ درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز شده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اضافه کرد: همچنین برای هوشمندسازی کنتور مشترکین ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است ، به طوری که در حال حاضر کنتور بیش از ۹۵ درصد چاه‌های کشاورزی استان و ادارات هوشمند شده است.

قدیمی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور خاطرنشان کرد: امسال در پیک تابستان میزان مصرف این واحدها قابل رویت و کنترل بود و برای این مشترکین سقف مشخصی پیش‌بینی شده است و اگر از میزان مصرف آنها حد متعارف بالا برود برق آنها به صورت خودکار قطع می‌شود.

این مقام مسئول یادآورشد: برنامه هوشمندسازی کنتورها امسال برای مشترکین پرمصرف و تجاری هم اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل یادآورشد: امسال همچنین برای اصلاح و بهسازی شبکه‌های روستایی در قالب طرح بهارستان ۴۴۰ میلیارد ریال و برای روشنایی معابر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان اردبیل از برق برخوردار هستند و در برخی روستاهای زیر پنج خانوار برق ندارند که برای تامین برق آنها از منابع ملی و استانی پیگیر هستیم.

قدیمی در ادامه میزان مصرف امسال برق استان اردبیل را ۵۳۰ مگاوات و میزان تولید را حدود دو نیم برابر میزان مصرف عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شبکه برق سراسری است و برق تولید شده به شبکه سراسری تزریق می‌شود و در ادامه بر اساس نیاز مصرف و سقف اعلامی در زمان پیک در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد. نیاز است محدودیت‌هایی که برای پایداری کل شبکه اعمال می‌شود ، را رعایت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha