کشاورزان گرمی و انگوت از صندوق بیمه کشاورزی ناراضی هستند

اردبیل - ایرنا - رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: پرداخت دیرهنگام و کاهش میزان خسارت پرداختی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل سبب عدم رغبت زارعان به بیمه محصولات شده و سطح بیمه اراضی کاهش یافته است.

حمزه جعفرپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عدم پرداخت غرامت بیمه‌ محصولات کشاورزی موجب انتقاد کشاورزان و باغداران در گرمی شده و متولیان امر وعده امروز و فردا می‌دهند و فلسفه صندوق بیمه زیر سوال رفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گرمی ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل در سال زراعی قبل نتوانست رضایت کشاورزان و باغداران بیمه شده گرمی و انگوت را جلب کند و بهره‌برداران به رغم پرداخت هزینه بیمه محصولات خود هنوز موفق به گرفتن غرامت از صندوق نشده‌اند.

جعفرپور اظهار کرد: هر سال سیل، تگرگ، باد، خشکسالی ، سرمازدگی و یخبندان اوایل بهار به محصولات زراعی و باغی خسارت وارد می‌کند و کشاورزان از سود بالای تسهیلات بانک نیز گلایه‌مند هستند و از مسئولان انتظار دارند جهت رفع این مشکل اقدام کنند و در قانون بودجه راهکاری در نظر گرفته شود.‌

وی افزود: بانک‌های عامل باید به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌ دیرکرد تسهیلات پرداختی تا ۲ میلیارد ریال برای بهره‌برداران خسارت‌ دیده از حوادث غیرمترقبه به‌ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک‌ سال استمهال کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌های گرمی و انگوت تصریح کرد: اکنون کشاورزان گرمی و انگوت در آستانه فصل کاشت با کمبود نقدینگی مواجه هستند و از مسئولان و بانک‌های عامل از جمله بانک کشاورزی انتظار دارند تسهیلات سرمایه در گردش جهت خرید بذر و کود شیمیایی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

شهرستان های گرمی و انگوت در شمال استان اردبیل از قطب‌های کشاورزی این استان بوده و تولید گندم، جو و محصولات باغی و درختی در آنها رونق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha