۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85586202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معدوم سازی بیش از ۳۸ هزار کیلوگرم فراورده گوشتی غیربهداشتی در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۳۸ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی برابر دستورالعمل‌های بهداشتی در استان معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

محمدباقر حاج کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هشت هزار و ۱۵۵ مورد نظارت‌های کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در استان انجام شده و ۳۴۰ مورد نمونه برداری از فرآورده خام دامی صورت گرفته است.

حاج کاظمی گفت: در پی این نظارت ها بیش از ۳۹ هزار و ۳۷۳ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی از سوی کارشناسان بهداشتی استان ضبط شد.

وی اظهار داشت: از این میزان بیش از ۳۸ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی معدوم و ۲۷ مورد پرونده مربوط به اماکن عرضه متخلف بهداشتی به مراجع قضایی استان ارجاع داده شد.

حاج کاظمی یادآور شد: طی همین مدت، بیش از ۱۲ میلیون و ۷۱۳ هزار قطعه انواع طیور صنعتی به وزن بیش از ۲۵ میلیون و ۵۵۳ هزار کیلوگرم و ۱۵ هزار و ۹۶۱ رأس دام کشتاری سبک و سنگین به وزن بیش از یک میلیون و ۸۶۵ هزار کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان کشتار و وارد بازار مصرف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به هم استانی‌ها توصیه کرد: هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و آنها را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری کنند.

این مسوول خاطر نشان کرد : نکته مهم، هم استانی ها از خرید هرگونه فرآورده های خام دامی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت دست فروشی و غیرمجاز عرضه می‌شود، به طور جدی خودداری کنند.

وی یادآور شد: شهروندان زنجانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی دامپزشکی می توانند گزارش خود را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی زنجان به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha