توجه به کار گروهی در یک جشنواره/به دنبال ارتقای سطح کیفی موسیقی هستیم

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران با اشاره به اینکه در این جشنواره بدون محدودیت سنی، نحوه هماهنگی، تعامل و عملکرد اعضا در گروه مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: کشف استعدادها از اهداف جشنواره گروه‌نوازی است و در تلاش هستیم سطح کیفی موسیقی را در میان فعالان این حوزه ارتقا دهیم.

مهدی خرمی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره برگزاری نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران اظهارداشت: ایده جشنواره حاصل تلاش شورای سیاستگذاری، در جلسات بسیار طولانی و متعدد است که در یک خرد جمعی به این نتیجه رسیدیم که با برگزاری جشنواره گروه‌نوازی بتوانیم سطح کیفی موسیقی را در میان فعالان این حوزه ارتقا داده و ایجاد نشاط، شادی و همبستگی بیشتر را در جامعه هنری ملاک قرار دهیم.

وی گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران متشکل از علی فروزانفر مدیرکل، مهدیه حسنی معاون هنری سینمایی، سعیده آرین مدیر گروه هنری معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، علی تقی‌پور کارشناس موسیقی و دبیر هنری جشنواره، عباس صیادی مدیرعامل انجمن موسیقی استان تهران، علیرضا ایلچی، سیدمحسن نورانی و لوریتا دسترنج هنرمندان موسیقی و بنده هستند.

خرمی‌نژاد، کشف، شناسایی و توجه ویژه به گروه‌های مستعد و فعال موسیقی را از دیگر اهداف جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته انجام شد و در دو بخش اصلی موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی (کلاسیک غربی) و یک بخش ویژه نوازندگی پیانو (کلاسیک غربی) در دو مرحله ارسال آثار و بخش رقابتی میزبان علاقه‌مندان است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران بیان کرد: مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا ۲۰ شهریورماه امسال، داوری و اعلام گروه‌های راه یافته به جشنواره دوم مهرماه و اجرای حضوری و داوری نهایی هفته دوم مهرماه تعیین شده و آیین اختتامیه و اعلام برگزیدگان جشنواره هفته چهارم مهر خواهد بود.

وی با اعلام اسامی داوران جشنواره گفت: داوران بخش موسیقی ایرانی؛ مینا افتاده، سلمان سالک و زمان خیری، داوران بخش موسیقی جهانی؛ غلام‌حسن مجلسی، همایون رحیمیان و گلریز هاشمی و داوران بخش پیانو؛ رافائل میناسکانیان، گاگیک بابایان، فریماه قوام صدری، ربکا آشوقیان و سهیل سپهربند هستند.

خرمی‌نژاد افزود: انتخاب گروه‌های شرکت‌کننده در مرحله ابتدایی براساس آثار ارسالی و داوری آنها و در مرحله نهایی بر مبنای اجرای حضوری هر گروه با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده در فراخوان برای هر بخش انجام خواهد شد.

کشف استعدادها از اهداف جشنواره گروه‌نوازی است
مهدی خرمی‌نژاد عضو هیات مدیره انجمن موسیقی و دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران

جوایز جشنواره گروه‌نوازی

عضو هیات مدیره انجمن موسیقی استان تهران درباره جوایز جشنواره اظهارداشت: برای گروه‌های برگزیده در بخش موسیقی ایرانی و جهانی؛ به گروه‌های نخست، لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۴۰ میلیون تومان و گروه‌های دوم، لوح تقدیر جشنواره و جایزه نقدی ۲۰ میلیون تومان و بخش ویژه منتخب هیات داوران و ستاد جشنواره (در هر سه بخش)، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۲۰میلیون تومان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به جوایز بخش پیانو گفت: به نفر اول بخش تکنوازی (سولو)؛ لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۸ میلیون تومان، نفر دوم بخش تکنوازی (سولو)؛ لوح تقدیر جشنواره و جایزه نقدی ۴ میلیون تومان، گروه اول بخش دونوازی (دوئت)؛ لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۱۵ میلیون تومان و گروه دوم بخش دونوازی (دوئت)؛ لوح تقدیر جشنواره و جایزه نقدی ۸ میلیون تومان اهدا می‌شود.

خرمی‌نژاد درباره برگزاری جشنواره‌های متعدد موسیقایی و موازی‌ کاری جشنواره گروه‌نوازی استان تهران با این جشنواره‌ها بیان کرد: جشنواره موسیقی گروه‌نوازی، موازی کاری با سایر جشنواره‌ها نخواهد داشت، به دلیل اینکه این جشنواره بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان در هر سنی می‌توانند در جشنواره گروه‌نوازی شرکت کنند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران اظهارداشت: در این جشنواره، نحوه هماهنگی، تعامل، روحیه کار گروهی و عملکرد اعضا در گروه مورد توجه قرار می‌گیرد و یکی از مهمترین شاخصه‌های برگزاری این جشنواره پس از آیین اختتامیه، حمایت از گروه‌ها، هنرمندان و استعدادهای برتر است که در دوره‌های تخصصی زیر نظر اساتید برجسته شرکت خواهند کرد و در تلاش هستیم تا سطح دانش موسیقی ارتقا پیدا کند.

کشف استعدادها از اهداف جشنواره گروه‌نوازی است

خرمی‌نژاد گفت: امیدواریم جشنواره موسیقی گروه‌نوازی با استقبال خوب علاقه‌مندان مواجه شود و با همکاری مسئولان و هنرمندان بتوانیم اهداف جشنواره را محقق کنیم، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و با انگیزه بیشتری برای دوره‌های بعدی و سایر جشنواره‌ها اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران توسط معاونت هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری انجمن موسیقی استان و مشارکت گروه‌های فعال در عرصه اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۲۰ شهریورماه امسال آثار خود را از طریق تارنمای tehran.farhang.gov.ir به دبیرخانه ارسال کنند. همچنین برای دریافت اطلاعاتی نظیر شرایط عمومی ثبت‌نام و شرکت در جشنواره با شماره ۰۹۰۳۶۱۸۹۶۳۵ از طریق پیام‌رسان‌های ایتا، تلگرام و واتس‌آپ تماس بگیرند.

از جمله شرایط ثبت‌نام و شرکت در جشنواره موسیقی گروه‌نوازی استان تهران، تکمیل فرم ثبت‌نام توسط سرپرست گروه و بر اساس اطلاعات صحیح در تارنما، ارسال قطعه تصویری اجرای گروه، پارتیتورها، متن اشعار، انتخاب قطعه مورد نظر برای نمونه تصویری در چارچوب گونه موسیقی و شرایط اختصاصی هر شاخه به انتخاب گروه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha