۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85586334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۴۰ درصدی حوادث کار در شرکت صنایع آذرآب اراک

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85586334
کاهش ۴۰ درصدی حوادث کار در شرکت صنایع آذرآب اراک

اراک - ایرنا - رئیس واحد ایمنی و فنی شرکت صنایع آذرآب اراک، از کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در این شرکت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرزاد بیات روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: حوادث ناشی از کار این شرکت به دلیل اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در واحد HSE صورت گرفته است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای HSE (ایمنی و بهداشت) حفاظت از کارگران صنعتی، ماشین‌آلات، تاسیسات، سازه‌ها و محیط زیست است و مهمترین سرمایه هر سازمان نیروهای انسانی آن است که باید حفاظت از آنها در راس امور قرار گیرد.

رئیس واحد ایمنی و فنی شرکت صنایع آذرآب اراک ادامه داد: ایمنی و بهداشت در شرکت صنایع آذرآب از جایگاه مناسبی برخوردار است و در سال جاری بیش از ۲ هزار فقره حواله لباس ایمنی برای کارکنان این شرکت صادر شده است.

بیات اظهار کرد: بازرسی روزانه از تمامی کارگاه‌ها، ابزار و تجهیزات و فرآیندهای کاری مورد استفاده و موجود در کارگاه‌ها به منظور کشف و شناسایی خطرات احتمالی و تلاش در جهت ایمن‌سازی شرایط کاری و ارایه راهنمایی و تذکرات لازم به مسئولین و کارکنان انجام می‌شود.

وی، انجام آمورزش‌های ایمنی به صورت چهره به چهره به تمام کارکنان به صورت مستمر و همچنین ارایه آموزش‌های مدون در قالب دوره‌های عمومی و تخصصی آموزش ایمنی از دیگر اقدامات است.

رئیس واحد ایمنی و فنی شرکت صنایع آذرآب اراک افزود: در این واحد بازنگری دستورالعمل‌ها و رویه‌های موجود و اعمال اصلاحت لازم مطابق الزامات نسخه ۲۰۱۵ سیستم‌های ISO۹۰۰۱ و ISO ۱۴۰۰۱ و ISO ۴۵۰۰۱ ، بررسی و تحلیل و ریشه‌یابی حوادث ناشی از کار و رویدادها به منظور کشف علل وقوع آنها و صدور درخواست اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه برای آنها به صورت ماهانه و سالانه مطابق دستورالعمل HSI-۰۷۷ ، انجام فرایند شناسایی و ارزیابی ریسک اماکن پرخطر مطابق با روش اجرایی HSP-۰۰۹ و نظارت مستمر بر رعایت قوانین ایمنی از سوی کارکنان و برخورد با تخلفات احتمالی متخلفین نیز صورت می‌گیرد.

بیات عنوان کرد: ارزیابی صلاحیت ایمنی پیمانکاری پیش از ورود به کارخانه با هماهنگی واحد حراست و صدور مجوز ایمنی اشتغال به کار برای آنها، حضور مستمر در جلسات کمیته راهبردی HSE و همچنین جلسات متعدد هسته کیفی واحدهای مختلف، برگزاری ۲۴ مورد مانور واکنش در شرایط اضطراری و انجام نظارت ایمنی بر فعالیت سایت‌های نصب آذرآب در مواقع لازم از دیگر اقدامات در حوزه ایمنی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین تجهیزات ایمنی، یادآور شد: پیگیری در جهت خرید نیازمندی‌های اقلام ایمنی در سال به منظور تامین به موقع و کافی اقلام ایمنی با کیفیت، انجام پیگیری‌های لازم به منظور تامین به موقع و کافی اقلام ایمنی با کیفیت، انجام پیگیری‌های لازم به منظور خرید فیلتر و یا ماسک تنفسی مناسب برای جوشکاران و پیگیری استقرار سیستم فرهنگ ایمنی و تهیه مدارک و مستندات لازم در این خصوص نیز در این حوزه صورت گرفته است.

رئیس واحد ایمنی و فنی شرکت صنایع آذرآب اراک گفت: انجام معاینات دوره‌ای قبل از استخدام به صورت اختصاصی و معاینات موردی برای تغییر شغل، پیگیری ارجاعات معاینات دوره‌ای، اعلام نظر در خصوص کارکنان قراردادی برای تمدید قرارداد به صورت موردی، اعلام نظر در خصوص پرسنلی که به دلایل پزشکی محدودیت انجام کار دارند و اعلام محدودیت‌های مربوطه و بررسی ماهانه نسخ درمانی عضو صندوق بازنشستگی آینده‌ساز مربوط به اراک و دفتر تهران با همکاری پزشک، در بخش بهداشت صنعتی صورت گرفته است.

بیات، همچنین نظارت بر انجام سم پاشی و طعمه‌گذاری در کارگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، آفیها، کانتین و بازرسی از وضعیت روشنایی کارگاه‌ها و و اعلام نواقص احتمالی، بازرسی روزانه از کانتین موادغذایی و آبدارخانه‌ها و تکمیل و ارسال گزارش نواقص احتمالی، بازرسی بهداشتی روزانه از سرویس‌ها، آفیس‌ها، استراحتگاه‌ها و خطوط کارگاه‌ها و گزارش اعلام نواقص، بایگانی نامه‌ها و پرونده پزشکی کارکنان معاینات دوره‌ای و پرونده پزشکی پرسنل بازنشسته در سال جاری، از دیگر اقدامات صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون است.

وی یادآور شد: بازرسی بهداشتی از سرویس‌های حمل و نقل شرکت، انجام بازرسی موردی از کارگاه‌های رنگ پاشی اسید شوتی و تکمیل فرم‌های شناسایی و ارزیابی اولیه عوامل زیان‌آور کارگاه و نیز زمان سنجی جهت اندازه‌گیری عوامل زیان آور، نظارت موثر بر اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور شغل راننده لیفتراک، تجزیه و تحلیل نتایج معاینات شغلی و مقایسه با مواجه‌هات فردی با عوامل زیان آور محیط کار و تهیه گزارش تحلیلی و ارجاعات تخصصی شاغلین و بررسی شرایط محیط کار از نظر انطباق آنها با نظریه نهایی پزشک متخصص طب کار در خصوص شرایط ادامه بکار کارگران و یا تغییر محل کار آنان و اعلام نظر، بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است.

صنایع آذرآب اراک از زمان بدو تاسیس تاکنون جزو پیشروان ساخت نیروگاه‌های برق و تجهیزات پالایشگاهی در خاورمیانه و تامین‌کننده تجهیزات پروژه‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و گاز و سازنده بخش‌های مختلف کارخانجات سیمان و نیروگاه‌های برق برای بخش دولتی و خصوصی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha