طراحی و ساخت مشعل دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی توسط آذرآب اراک

اراک - ایرنا - مدیر تحقیق و توسعه شرکت صنایع آذرآب اراک، از طراحی و ساخت مشعل دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی توسط این شرکت برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، عباس فراهانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: این شرکت موفق شد برای اولین‌بار در ایران طراحی، ساخت و نصب سیستم‌های احتراق ۲ دستگاه بویلر صنعتی پتروشیمی آپادانا را به تعداد چهار دستگاه مشعل در کوتاهترین زمان پس از اخذ تاییدیه کارفرما به انجام برساند.

وی بیان کرد: با توجه به تخصص، تجربه و دانش فنی موجود در این شرکت علاوه بر پتروشیمی آپادانا، شرکت‌های دیگری چون پتروشیمی سلمان، مس سرچشمه، پتروشیمی کرمان، پتروپالایش کنگان و کیمیا صنعت مبنا مسئولیت ساخت و طراحی مشعل دیگ‌های بخار خود را به شرکت صنعتی آذرآب واگذار کرده است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت صنایع آذرآب اراک ادامه داد: در حال حاضر حداقل ۳۰ دستگاه مشعل دیگ بخار در برنامه تولید شرکت صنایع آذرآب قرار دارد و این شرکت نخستین شرکتی در کشور بود که توانسته تاییدیه ساخت مشعل بویلرهای صنعتی و نیروگاهی را اخذ کند.

فراهانی اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای واردات این تجهیزات، بومی‌سازی این تجهیز توسط شرکت صنایع آذرآب حداقل ۵۰ درصد صرفه‌جویی ارزی نسبت به مشابه خارجی آن را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در گذشته این مشعل‌ها به طور کامل از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلستان و ایتالیا خریداری می‌شد و در شرایط تحریم این شرکت‌ها فروش این تجهیزات را به ایران تحریم کرده بودند که با توان و دانش فنی متخصصین شرکت صنایع آذرآب، این محصول در داخل کشور بومی‌سازی شد.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت صنایع آذرآب، به عملکرد مشعل به عنوان اصلی‌ترین و حساس‌ترین بخش دیگ‌های بخار صنعتی و نیروگاهی اشاره کرد و گفت: سیستم احتراق بویلر نقش اصلی را در میزان افزایش بخار تولیدی، میزان راندمان و کارایی و کاهش آلایندگی بویلر دارد و در نهایت منجر به بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌های عملیاتی برای یک واحد صنعتی یا نیروگاه دارد.

صنایع آذرآب اراک از زمان بدو تاسیس تاکنون جزو پیشروان ساخت نیروگاه‌های برق و تجهیزات پالایشگاهی در خاورمیانه و تامین‌کننده تجهیزات پروژه‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و گاز و سازنده بخش‌های مختلف کارخانجات سیمان و نیروگاه‌های برق برای بخش دولتی و خصوصی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha