سهره‌های طلایی چهارمحال و بختیاری در قفس شکارچیان نماندند

شهرکرد - ایرنا - ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری ۲۱ قطعه سهره طلایی را از متخلفان شکار غیرمجاز پرنده در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ کشف و ضبط کردند و نگذاشتن این پرندگان در قفس شکارچیان باقی بمانند.

به گزارش ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط‌زیست اردل روز سه‌شنبه گفت: از این تعداد پرنده کشف شده ۱۳ قطعه طی ۲ ماموریت در این شهرستان کشف و متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.

اصغر رجب‌زاده افزود: افزون براین تعدادی قفس و ادوات شکار نیز از متخلفان شکار غیرمجاز پرنده کشف و ضبط شده است.

نمایندگی حفاظت محیط‌زیست شهرستان کوهرنگ نیز گفت: در پی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت هشت قطعه سهره طلایی نیز از متخلفان شکار غیرمجاز پرندگان وحشی در حاشیه منطقه حفاظت شده قیصری و بیرگان کوهرنگ کشف شده است.

وحید یوسفی بابادی افزود: هرگونه زنده‌گیری پرندگان به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید تخلف بوده و با متخلفان برابر قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: پرندگان با دستور مقام قضایی، از سوی محیط‌بانان در زیستگاه خود رهاسازی شدند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری هشت منطقه چهارگانه تحت مدیریت شامل یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش شیرستان و پنج منطقه حفاظت‌شده شیدا قیصری، زیست سبزکوه وتنگ صیاد و هلن به مساحت بیش از ۱۹۰ هزار هکتار است، که حدود ۱۲ درصد مساحت استان است و سه منطقه شکار ممنوع شامل تالاب گندمان و چغاخور و منطقه شکار ممنوع خداآفرین با مساحت ۵۲ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha