۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85563959
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

متخلفان زیست‌محیطی در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند
عکس تزئینی است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از شناسایی متخلفان زنده‌گیری سهره طلایی، قطع‌کنندگان درختان جنگلی و صیادان و شکارچیان غیرمجاز در عملیات‌های جداگانه در شهرستان‌های استان از سوی محیط‌بانان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست استان، سعید یوسف‌پور روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردل در پی گشت و کنترل، متخلفان زنده‌گیری پرندگان وحشی را دستگیر کردند.

به گفته وی، این متخلفان با حضور در زیستگاه پرندگان، چهار قطعه سهره طلایی را زنده‌گیری کرده بودند که یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردل با هوشیاری و دقت لازم متخلفان را دستگیر و تحویل مراجع قضایی و انتظامی دادند و از این متخلفان، تعدادی قفس و سایر ادوات شکار نیز کشف و ضبط شد.

یوسف‌پور گفت: هرگونه زنده‌گیری پرندگان به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید تخلف است و با متخلفان برابر قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، پرندگان با دستور مقام قضایی، توسط محیط بانان در زیستگاه خود رهاسازی شدند.

برخورد با قطع‌کنندگان درختان جنگلی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری همچنین از دستگیری متخلفان قطع درختان جنگلی بلوط و احداث کوره زغال غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن شهرستان کیار خبر داد.

یوسف‌پور افزود: ماموران منطقه حفاظت شده هلن در حکم بازرسی منزل در یکی از روستاهای واقع در منطقه حفاظت شده هلن موفق به کشف و ضبط چوب‌های جنگلی بلوط، یک حلقه کوره زغال گیری و مقداری زغال بلوط شدند.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت متخلفان را پس از تشکیل پرونده در مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

متخلفان شکار و صید غیرمجاز در شهرستان کوهرنگ دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان از دستگیری متخلفان شکار و صید غیرمجاز در کوهرنگ توسط نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان خبر داد.

یوسف‌پور گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان کوهرنگ در عملیاتی جداگانه حین گشت و کنترل، متخلفان شکار غیرمجاز را هنگام شکار کبک در ارتفاعات منطقه حفاظت شده قیصری و گروه دیگری را حین صید ماهی در رودخانه بازفت شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: از این متخلفان، ۲ قبضه اسلحه شکاری، ۵۳ قطعه ماهی کپور، ادوات صید از قبیل تور ماهیگیری و دام کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شکار، زنده‌گیری هر گونه پرنده وحشی و صید ماهی، بدون داشتن مجوز از این اداره کل غیر قانونی است عنوان کرد: این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

یوسف پور افزود: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید مراتب را از طریق شماره تلفن های ۱۵۴۰ و ۳۲۲۲۳۵۷۲ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری هشت منطقه چهارگانه تحت مدیریت شامل یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش شیرستان و پنج منطقه حفاظت‌شده شیدا قیصری، زیست سبزکوه وتنگ صیاد و هلن به مساحت بیش از ۱۹۰ هزار هکتار است، که حدود ۱۲ درصد مساحت استان است و سه منطقه شکار ممنوع شامل تالاب گندمان و چغاخور و منطقه شکار ممنوع خداآفرین با مساحت ۵۲ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha