۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85586436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نتانیاهو: بدون سلاح‌های انگلیس هم پیروز هستیم

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85586436
نتانیاهو: بدون سلاح‌های انگلیس هم پیروز هستیم

تهران- ایرنا- در پی اعلام انگلیس مبنی بر تعلیق ۳۰ مجوز سلاح برای رژیم صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم تاکید کرد که با یا بدون سلاح انگلیس، در جنگ غزه پیروز خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، دفتر «بنیامین نتانیاهوـ» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کرد: تصمیم انگلیس مبنی بر تعلیق ۳۰ نوع مجوز سلاح برای اسرائیل اشتباه است و تصمیم اسرائیل برای شکست حماس را تغییر نخواهد داد.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی با سلاح و یا بدون سلاح انگلیس، در جنگ علیه غزه پیروز خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، تصمیم انگلیس تنها منجر به تشویق حماس خواهد شد که بیش از ۱۰۰ نفر را اسیر کرده و ۵ نفر از آنها انگلیسی هستند.

در این بیانیه ادعا شده است: انگلیس همچنان به حمایت هایش از حق اسرائیل در دفاع از خود ادامه می دهد؛ حقی که مطابق با قوانین بین المللی است.

اخیرا وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: از میان ۳۵۰ مجوز، تقریبا مجوز ۳۰ نوع سلاح که در جنگ کنونی غزه توسط ارتش اسرائیل استفاده می شود را تعلیق کردیم.

این وزارتخانه افزود: خطر روشنی وجود دارد، مبنی بر اینکه صادرات نظامی مشخص به اسرائیل ممکن است به شکلی مورد استفاده قرار گیرد که در تضاد با قوانین بین المللی انسانی باشد.

به گزارش ایرنا، انگلیس در میان تعدادی از متحدان دیرینه رژیم صهیونیستی است که دولت‌ آن تحت فشار فزاینده‌ داخلی برای توقف صادرات تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی است.

پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط دولت انگلیس که بلافاصله پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات اخیر این کشور انجام شد، دولت به این نتیجه رسید که رژیم صهیونیستی احتمالا در حال نقض قوانین بین‌المللی است.

از کتبر ۲۰۲۳ تاکنون رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، انگلیس و دیگر متحدان غربی خود، جنگی ویرانگر را علیه مردم نوار غزه به راه انداخته و بیش از ۴۰ هزار فلسطینی شهید شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان به شمار می رود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha