دروغ‌های نتانیاهو پایانی ندارد/حجم تناقض‌گویی‌ها باور نکردنی است

تهران- ایرنا- تحلیلگران صهیونیست در واکنش به سخنان نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره ورود سلاح از محور«فیلادلفیا» برای گروه های مقاومت،«بنیامین نتانیاهو» را دروغگو و حجم تناقض گویی های وی را غیر قابل باور توصیف کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، تحلیلگران صهیونیست اعلام کردند که ادعای نتانیاهو درباره ورود سلاح های مقاومت از محور فیلادلفیا در مرز مصر، صحیح نیست، زیرا مقاومت فلسطین بیشتر سلاح های خود را در نوار غزه تولید کرده است.

آن ها افزودند: سخنان نتانیاهو بسیار دردآور و حجم تناقضات و دروغ ها در آن بی سابقه و غیرقابل باور است.

در این میان، یک تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی با یادآوری حوادث ۷ اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) گفت که ادعای مطرح شده توسط نتانیاهو مبنی بر ورود سلاح های مقاومت از مرز مصر دروغ محض است و نفوذ نیروهای مقاومت در نخستین روز عملیات «طوفان الاقصی» بسیار بدتر از موضوع سلاح ها بود.

«یارون آبراهام» افزود که نتانیاهو ادعایی را مطرح می کند و سپس چیزی در تناقض با آن می گوید.

وی با اشاره به کشته شدن ۶ اسیر صهیونیست در نوار غزه اضافه کرد: نخست وزیر باید بداند که زمان زیادی ندارد و همه ما این هفته این موضوع را درک کردیم.

تحلیلگر نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: محور فیلادلفیا از ابتدا نیز مشکل دارای اولویت برای ارتش و نتانیاهو نبود، حتی وی ابتدا مجوز حمله زمینی به آنجا را نداده بود.

«نیر دووری» اضافه کرد: سخنان نخست وزیر پیرامون قاچاق سلاح از محور فیلادلفیا صحیح نیست، زیرا بیشتر سلاح های مقاومت در داخل غزه تولید و اگر هم سلاحی قاچاق شده باشد، از طریق گذرگاه رفح وارد شده و نه محور فیلادلفیا.

وی با تمسخر سخنان نتانیاهو افزود: ماندن در محور فیلادلفیا ارتباطی با نابودی حماس ندارد.

دووری با به سخره گرفتن ادعای نتانیاهو درباره آرام کردن اوضاع در مرزهای لبنان، این سوال را مطرح کرد که اسرائیل چگونه می خواهد اوضاع را در شمال و مرزهای لبنان آرام کند، درحالی که عملیات را در نوار غزه به پایان نبرده است؟

تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: نشست خبری نتانیاهو بسیار دردآور بود و با این اوضاع هیچ اسیری از نوار غزه زنده خارج نخواهد شد.

«رویو دروکر» اضافه کرد: حجم دروغ ها و تناقض گویی های نتانیاهو بی سابقه و باورنکردنی است.

به گزارش ایرنا، رئیس احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اظهارات دوشنبه شب نخست وزیر این رژیم گفت که نتانیاهو برای جلوگیری از فروپاشی ائتلاف خود، دروغ می‌گوید.

«یائیر لاپید» در واکنش به اصرار نتانیاهو برای ماندن در محور فیلادلفیا، گفت: آنچه نتانیاهو را آزار می ‌دهد، محور فیلادلفیا نیست، بلکه محور «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی است و این حقه تازه او برای ممانعت از فروپاشی ائتلاف خود است.

وی ضمن تکذیب ادعای نتانیاهو در مورد مخالفت با عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا پس از خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه، تاکید کرد که این رژیم ۱۹ سال پیش، از محور فیلادلفیا عقب‌نشینی کرد و نتانیاهو هم به آن رای موافق داد.

رئیس احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی همچنین گفت که نتانیاهو ۱۵ سال نخست وزیر بود و هرگز به ذهنش خطور نکرد که محور فیلادلفیا را باز پس‌ گیرد.

نتانیاهو دوشنبه شب گفته بود: وقتی «آریل شارون» نخست وزیر اسبق اسرائیل تصمیم به خروج از غزه گرفت، با ترک محور فیلادلفیا موافقت نکردم. وقتی وارد محور فیلادلفیا شدیم، شاهد تغییر راهبردی به نفع خود بودیم و موضع حماس در مذاکرات تغییر کرد.

نتانیاهو در ادامه گفت: موضع ما در مورد محور فیلادلفیا ثابت است و تغییر نمی‌کند. در رابطه با امور حساس و محوری در مورد امنیت اسرائیل هیچ انعطافی نشان نمی‌دهیم.

از سوی دیگر «بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به سخنان نتانیاهو، گفت که کسی که نمی‌داند چگونه به اهداف جنگ از جمله بازگشت اسرا دست یابد و نتواند نبرد را رهبری کند، باید برود.

مهمترین بن بست بر سر مذاکرات بین گروه مقاومت حماس و رژیم صهیونیستی بر سر محور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) در طول مرز غزه با مصر و محور شرقی - غربی «نتساریم» در مرز غزه است.

نتانیاهو به بهانه جلوگیری از قاچاق و نفوذ شبه نظامیان تاکید دارد که باید کنترل این دو محور را در اختیار داشته باشد، اما حماس خواستار عقب نشینی کامل نیروهای صهیونیستی از غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha