آموزش راهکارهای مدیریت مصرف آب به ۱۰۰ هزار شهروند تهرانی

تهران- ایرنا- بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان محدوده تحت پوشش آبفای منطقه ۴ تهران اعم از کودکان، دانش آموزان، بانوان خانه دار و دیگر اقشار جامعه از ابتدای سال جاری تاکنون با راهکارهای مصرف بهینه آب آشنا شدند. 

«محمدتقی حسین‌زاده» مدیر عامل آبفای منطقه چهار امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به این موضوع که عمده‌ترین فعالیت‌ها و وظایف گروه همیاران آب آگاهی ‌بخشی به شهروندان در خصوص ارزش ذاتی آب به عنوان کالایی بی‌جایگزین است، ادامه‌داد: گروه کارشناسان آموزش همگانی آبفای منطقه چهار با انعقاد تفاهم نامه با شهرداری، زیباسازی، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگان ها، با توجه به میزان اثرگذاری ارتباطات چهره‌به‌چهره در تغییر نگرش و رفتار مشترکان در مدارس، مهد های کودک، سرای محلات، سازمان ها، ادارات و ارگان های تحت پوشش به آموزش و نهادینه کردن فرهنگ مصرف آب در بین شهروندان پرداختند.

وی افزود: این آموزش ها به همراه اجرای نمایش عروسکی قطره آب در بین کودکان و دانش آموزان، اثرگذاری این آموزش هار را دو چندان کرد.

مدیرآبفای منطقه چهار تهران خاطرنشان‌کرد: همچنین همیاران آب با شناسایی مشترکان پرمصرف و بدمصرف با هدف کمک به اصلاح رفتارهای مشترکان و مراجعه به آنان، شیوه‌های مدیریت مصرف آب را به این مشترکان آموزش می‌دهند و از مشترکانی که الگوی مصرف آب را رعایت می کنند با اهدای لوح تقدیر به‌عمل می آورند.

وی گفت: پیام های مدیریت مصرف با هدف آگاهی بخشی به جهت نامناسب بودن روند الگوی مصرف و کمبود منابع آبی در اماکن عمومی و فرهنگی در قالب پخش تیزر در سینماها، نمایشگرها، نصب استرابرد و بیلبورد و فضای مجازی جهت عموم شهروندان به نمایش گذاشته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha