۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85586616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات وزنه برداری فارس رتبه نخست کشور را به دست آورد

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85586616
هیات وزنه برداری فارس رتبه نخست کشور را به دست آورد

شیراز ایرنا- استان فارس بنا به شواهد، قطب وزنه براری کشور است و فدراسیون وزنه برداری، هیات استان فارس را به عنوان برترین هیات کشور در سال  ۱۴۰۲ معرفی کرد.

رئیس هیات وزنه برداری استان فارس سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:‌ این موفقیت حاصل تلاش همه دست اندرکاران هیات و اداره کل ورزش و جوانان فارس است.

آرش حبیبی ادامه داد:‌ حضور و کسب مقام در رقابت های قهرمانی کشور در بخش بانوان و آقایان،‌ شرکت ورزشکاران فارس در اردو تیم های مختلف ملی، حضور داوران استان در رقابت های داخلی و بین المللی، میزبانی مسابقات مختلف کشوری و اعزام وزنه برداران و کسب مدال در مسابقات برون مرزی از جمله آیتم های ارزیایی برترین هیات های کشور است.

وی اضافه کرد:‌ پس از ارزیابی فدراسیون وزنه برداری ،‌هیات استان فارس با ۲ هزار و ۸۸۰ امتیاز عنوان نخست را به خود اختصاص داد و استان های اردبیل و خراسان رضوی هم به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

فارس قطب وزنه برداری کشور

ازدیربازتاکنون دراستان فارس به ویژه شهرستان مرودشت و نی ریز وزنه برداران زیادی پرورش یافته و مقام های ارزشمندی هم درعرصه مسابقات خارجی برای فارس و ایران به ارمغان آورده اند و این استان به عنوان قطب وزنه برداری کشور محسوب می شود.

هیات وزنه برداری فارس رتبه نخست کشور را به دست آورد
فاطمه کشاورز وزنه برداری مرودشتی دارنده ۲ نشان برنز آسیا

مرودشت قهرمان پرور

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد اورنگی، حمیدرضا زارع، میثم زارع، محمدرضا زارعی،‌ علیرضا نصیری، ابوالفضل زارع و فاطمه کشاورز وزنه برداران شهرستان مرودشت هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه مسابقات آسیایی، جهانی به ارمغان آوردند اما فارسی ها هنوز مدال المپیک در وزنه برداری ندارند.

چشم انداز وزنه برداری فارس کسب مدال المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس

کارشناسان ورزش بر این باور هستند در صورتی که وزنه برداران این استان مورد حمایت قرار گیرند و تمرینات خود را ادامه دهند می توانند به نشان طلای المپیک هم برسندٰ، مشروط به اینکه این جوانان مستعد را رها نکنند به ویِژه بانوان که محدودیت هایی هم دارند.

رئیس هیات وزنه برداری فارس پیشتر به ایرنا گفته بود: می کوشیم در مسابقات المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس برای نخستین بار از فارس در این رویداد مهم ورزشی نماینده داشته باشیم و حتی مدال به دست آوریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha