مدیرکل ورزش وجوانان فارس:نبود ورزشکاران استان در المپیک، نیازمند آسیب شناسی است
میزگرد ویژه المپیک در ایرنا فارس

شیراز-ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اظهاراینکه المپیک دراصل بالاترین  سطح رویداد ورزشی دردنیاست چرا که بهترین ها درآن شرکت دارند،گفت: باید آسیب شناسی کنیم که چرا استان فارس درالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ورزشکار نداشت.

به گزارش خبرنگارایرنا، دکترعبدالرحیم خداجو دوشنبه درحاشیه برگزاری میزگرد و بازدید از خبرگزاری ایرنا که به مناسبت هفته خبرنگاربرگزارشد افزود:شعار المپیک هم بالاترین، سریعترین و قوی ترینهاست که یک شبه نمی توان به آن دست یافت.

وی اضافه کرد: اینکه فارس در المپیک هیچ نماینده ای ندارد باید آنرا از ابعاد مختلفی بررسی کرد چرا که نمی توان با وجود رشته های مختلف تنها به یک رشته و آن هم کشتی فرنگی بسنده کرد.

پازل المپیکی

این مقام مسئول ادامه داد : فارس سه نفر در کشتی فرنگی همچون محمدرضا گرایی، محمد رضا مختاری و امیر رضا ده بزرگی داشت که می توانستند سهمیه بگیرند اینکه چرا نبودند به ابعاد مختلفی بر می گردد که می توان به شخص ورزشکار، خانواده، مدیریت، هیات، مربی، رسانه ها و .. اشاره کرد که به مانند یک پازل باید در کنار هم قرار می گیرند تا یک ورزشکار المپیکی داشته باشیم.

وی بیان کرد : وقتی یک قهرمان دغدغه مالی نداشته باشد می تواند اعتماد به نفس پیدا کند و در حاشیه امنیت قرار گیرد چرا که یک قهرمان از نظر روانشناسی، تغذیه، بدنسازی و علوم های مختلف با یک آدم عادی تفاوت زیادی دارد.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس:نبود ورزشکاران فارس در المپیک، نیازمند آسیب شناسی است
خداجو مدیر کل ورزش و جوانان فارس

آیا زیرساخت های مناسب فراهم کرده ایم ؟

خداجو با بیان اینکه از آن مهمتر آیا ما در استانمان زیر ساخت های مناسب فراهم کرده ایم که بخواهیم انتظار داشته باشیم در سطح المپیک بتوانند با ورزشکاران حرفه ای دنیا رقابت کنند، اظهار کرد : وقتی همه امکانات را برای ورزشکاران قهرمان فراهم کردیم آنگاه باید انتظار داشت که آنها در المپیک و یا مسابقات مهم دیگر بتوانند شرکت و حتی مدال کسب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: آیا مربیان خوبی تربیت کرده ایم که آنها در پرورش استعدادها بتوانند کمک کنند و یا اینکه منابع مالی پایدار داشته ایم که به دنبال چرایی نبودن ورزشکارانمان در سطح المپیک باشیم؟

برنامه ریزی مدون در سه پروسه زمانی

خداجو ادامه داد : تجهیزاتی و امکاناتی که برای قهرمان پروری نیاز است با ورزش همگانی تفاوت زیادی دارد ضمن اینکه استان فارس با این همه گستردگی و استعدادهای خوبی که دارد می تواند درچند رشته در دنیا به ویژه در المپیک ورزشکار داشته باشد مشروط به اینکه برنامه ریزی مدونی در پروسه های زمانی کوتاه، میان و بلند مدت ترسیم کنیم و آنگاه منتظر نتیجه هدف گذاری باشیم چرا که ما ۵۲ هیات ورزشی داریم و نباید تنها به یک رشته خاص بسنده کنیم.

شناسایی استعدادها

وی بیان کرد: وقتی یک استعداد خوب شناسایی می شود در کنار آن هم یک مربی حرفه ای باید پرورش دهیم که بتواند ورزشکاران ملی را با تکنیک، تاکتیک و علم روز هر رشته ای آشنا کند و سپس قهرمانمان را راهی مسابقات مختلف کنیم و حتی داورانی داشته باشیم که ورزشکاران را با قوانین آشنا کنند که به هنگام مسابقه با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس:نبود ورزشکاران فارس در المپیک، نیازمند آسیب شناسی است
خداجو : برای رسیدن به المپیک باید ۱۰ هزار ساعت کار کنیم

برای رسیدن به المپیک باید ۱۰ هزار ساعت کار کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اظهاراینکه برای رسیدن به المپیک که جای نخبگان ورزشی است نیاز به ۱۰ هزار ساعت کار مفید دارد،اضافه کرد: حداقل بین هفت تا ۱۰ سال باید فعالیت حرفه ای و برنامه ریزی تخصصی داشته باشیم چرا که وقتی به قهرمانی که در المپیک روی سکو می رود نگاه کنیم می بینیم حداقل پنج قهرمانی در سطح جهان دارد و بعد وارد المپیک می شود.

برای المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس در وزنه برداری قهرمان داریم

خداجو ادامه داد : با توجه به اینکه هیات وزنه برداری فارس در این سالها عملکرد خوبی داشته است قول می دهم در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس ما قهرمان خواهیم داشت زیرا چند سال است که این هیات با برنامه ریزی دارد خوب کار می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان کرد : پارسال بیش از ۳۰۰ اردوی تیم های مختلف ملی در شیراز بر گزار شده است و ورزشکاری که در اردوی تیم ملی حضور دارد شاخص ها و سبک زندگی آنها با ورزشکاری که در سطح استان فعالیت دارد متفاوت می شود چرا که جایگاه و شخصیت تیم ملی برای یک ورزشکار شخصیت جدیدی تعریف می کند.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس:نبود ورزشکاران فارس در المپیک، نیازمند آسیب شناسی است

روی ۱۰ رشته می توان برنامه ریزی کرد

خداجو گفت: برای آینده نه چندان دوری که المپیک ۲۰۲۸ در پیش داریم می توانیم در ۱۰ رشته همچون کشتی، وزنه برداری، اسکواش، تکواندو، ووشو، تیراندازی و ... برنامه ریزی کنیم و کلاس های مختلف آموزشی در تمام علوم های ورزشی چون تغذیه، روانشناسی و جامعه شناسی برگزار کنیم و با استفاده از مربیان متخصص و داشتن زیر ساخت ها و تجهیزات حرفه ای از دل آن یک قهرمان المپیک بیرون بیاوریم ضمن اینکه مسئولان ارشد استان هم باید در این زمینه حمایت کنند.

برخی ناخواسته و یا ندانسته خُرده می گیرند

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان کرد: برخی ناخواسته و یا ندانسته درشبکه های اجتماعی خُرده می گیرند که مدیریت ضعیف موجب شده در المپیک ورزشکار نداشته باشیم که این به دور از انصاف است، چرا که با پنج و یا ۶ ماه نمی توان به این مهم دست یافت و برخی از بالا به پایین نگاه می کنند و من مدیرکل متهم ردیف اول می شوم.

وی گفت: برنامه داریم که هیات هایی که می توانند در مسابقات جهانی و المپیک موفق باشند بروند دنبال استعدادیابی و نخبه پروری و با دانشگاه ها هم ارتباط برقرار کردیم تا از بهترین مدرسان علوم تغذیه و روانشناسی استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این نشست، روز خبرنگار را تبریک گفت.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس:نبود ورزشکاران فارس در المپیک، نیازمند آسیب شناسی است

ارتقای ایران نسبت به المپیک ۲۰۲۰ ژاپن ، رتبه ۲۱

به گزارش ایرنا کاروان ورزشی کشورمان با ۴۰ ورزشکار (۲۹ مرد و ۱۱ زن) در ۱۳ رشته ورزشی کشتی (فرنگی و آزاد)، تکواندو، قایقرانی، تیراندازی، تیراندازی با کمان،سنگ‌نوردی،ژیمناستیک،تنیس روی میز، دوومیدانی، شنا،شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری با نام خادم الرضا و با شعار صلح برای کودکان در المپیک پاریس حضور یافت.

ایران در رشته ژیمناستیک و سنگ‌نوردی برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه شد و با حضور ۱۱ ورزشکار زن، رکورددار حضور بانوان ایران در المپیک بود.

این حضور برای کاروان ورزشی ایران با کسب ۱۲ مدال بسته شد، ایران با مجموع ۱۲ مدال با ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز در رتبه بیست و یکم جدول مدال‌ها قرار گرفت و بدین ترتیب ایران جایگاه خود را نسبت به المپیک قبلی( ۲۰۲۰ توکیو ) شش رتبه ارتقا داد.

ایران در المپیک توکیو با ۳ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در جایگاه بیست و هفتم قرار گرفته بود.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس:نبود ورزشکاران فارس در المپیک، نیازمند آسیب شناسی است
مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

آمریکا در صدر توزیع مدال ها

کاروان ورزشی آمریکا با ۴۰ مدال طلا، ۴۴ نقره و ۴۲ برنز در صدر جدول توزیع مدال ها قرارگرفت.چین با ۴۰ طلا، ۲۷ نقره و ۲۴ برنز دوم شد و ژاپن هم با ۲۰ طلا، ۱۲ نقره و ۱۳ برنز در جایگاه سوم رده بندی مدال ها قرار گرفت.

رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامگاه یکشنبه بیست و یکم مردادماه پایان یافت.

المپیک ۲۰۲۸ در لس آنجلس آمریکا برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha