۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85586639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت هزار و ۶ بهورز در خانه‌های بهداشت کردستان

۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبر: 85586639
فعالیت هزار و ۶ بهورز در خانه‌های بهداشت کردستان

سنندج- ایرنا- کارشناس مسئول آموزش بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر هزار و ۶ بهورز در ۶۳۱ خانه بهداشت در روستاهای استان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، پردیس حسینی روز سه شنبه به مناسبت روز بهورز در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، اظهار کرد: آمار نشان از وضعیت مناسب بهورزان در کردستان دارد و جذب ۹۰ بهورز در آزمون استخدامی اخیر دانشگاه، گامی برای پیشرفت این حوزه و ارائه خدمات بهتر به مردم مناطق روستایی است.

به گفته وی بهورزان تمامی خدمات بهداشتی اولیه PHC از قبیل مراقبت های دوران بارداری، مراقبت از کودکان، دانش آموزان ، میانسالان و سالمندان، مراقبت های مربوط جوانی جمعیت و باروری، واکسیناسیون کودکان، مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط، آموزش مباحث سلامت، پیشگیری و مراقبت از بیماری های فشار خون، دیابت، تالاسمی، حوادث و سرطان در خانه های بهداشت به مردم روستاها ارائه می‌دهند.

کارشناس مسئول آموزش بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بهورزان خط مقدم خدمات سلامت جامعه هستند و نقش مهمی در آموزش مردم دارند، ادامه داد: این افراد به عنوان افراد بومی در کنار مردم و در خط مقدم ارتقا و حفظ سلامتی آنان صادقانه مشغول به فعالیت هستند.

حسینی به واجدین شرایط استخدام بهورزی اشاره کرد و افزود: تمام داوطلبان دارای گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی و یا گواهینامه پایان دوره دوم متوسطه، همچنین افراد دارای مدرک کارشناسی پرستاری، مامایی، بهداشت عمومی برای داوطلبان خانم همچنین کارشناسی بهداشت عمومی، بهداشت محیط و پرستاری برای داوطلبین مرد می‌توانند از طریق آزمون های استخدامی دانشگاه به عنوان بهورز به مردم استان خدمت کنند.

وی یادآور شد: افرادی که لیسانس غیر مرتبط با رشته‌های مجاز استخدامی بهورزی دارند با ارائه مدرک دیپلم بدون اعمال لیسانس می‌توانند در آزمون هایی که برگزار می‌شود شرکت کنند.

مسئول آموزش بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از گذراندن دوره آموزش بهورزی بعد از قبولی در آزمون استخدامی خبر داد و افزود: کارشناسان رشته های ذکر شده به مدت ۶ ماه و دیپلم تمامی رشته ها به مدت ۲ سال آموزش در مراکز آموزشی بهورزی دانشگاه بعد از طی مراحل گزینشی مجدد برای ارائه خدمت به مردم روستاها مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش ایرنا،۱۲ شهریور ماه به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است؛ در چنین روزی در سال ۱۳۶۳ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت با هدف کمک رسانی هر چه بیشتر به بیماران روستایی وهمچنین در جهت تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از روستاها دست به تاسیس خانه‌هایی با نام خانه بهداشت زد و در جهت تامین کادر متخصصین خانه ها به تربیت افرادی همت گمارد که بهورز نام گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha