۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85586693
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

بازارچه‌های صنایع دستی بروجرد ظرفیتی مطلوب برای رونق اقتصاد محلی است

بروجرد - ایرنا - رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: بازارچه‌های صنایع دستی ظرفیتی مطلوب برای رونق اقتصاد محلی و توسعه گردشگری در مناطق عشایری شهرستان است.

نوراله مصطفی نژاد روز سه شنبه در حاشیه افتتاح بازارچه و فروشگاه صنایع دستی عشایر بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فروشگاه و بازارچه های تولیدات جامعه عشایر در مناطق عشایری بروجرد با هدف جذب گردشگران و توقف آنها به منظور خرید این محصولات راه اندازی شده است.

وی افزود: در این بازارچه ها محصولات عشایری مانند صنایع دستی، محصولات لبنی، گیاهان دارویی، عسل و انواع ترشیجات و مواد غذایی از عشایر مستقیم خریداری می‌شود.

رییس اداره امور عشایر بروجرد بیان کرد: این اقدام برای رونق بخشی به جامعه عشایری شهرستان مفید است و به ایجاد اشتغال جوانان منطقه کمک می‌کند.

مصطفی نژاد با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری محلی اضافه کرد: گردشگران با سفر به مناطق عشایر علاوه براینکه با سنت‌ها، آداب و فرهنگ عشایری آشنا می شوند محصولات و تولیدات عشایری را به صورت مستقیم از طریق این فروشگاه ها خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: این اقدام با استقبال خوبی مواجه شده و سایر مناطق عشایری استان نیز می‌توانند این طرح را در مناطق عشایری که پتانسیل گردشگری دارند، اجرا کنند.

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha