۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85525807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۱۳ میلیارد ریال برای تامین آب عشایر بروجرد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: امسال مبلغی معادل ۱۳ میلیارد ریال برای تامین آب شرب بهداشتی و پایدار مناطق عشایری بروجرد اختصاص یافت.

نوراله مصطفی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه تامین آب شرب پایدار یکی دیگر از نیازهای جامعه عشایری است، اظهار کرد: در این راستا با همکاری اداره کل امور عشایر لرستان هم اکنون اجرای طرح آبرسانی به منطقه عشایری جوجه حیدر بروجرد در حال انجام است که با اجرای آن تعداد ۷۰ خانوار عشایری کوچ رو از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخودار می شوند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای تامین آب شرب پایدار عشایر بروجرد هزینه شده است، افزود: از این میزان اعتبار ۴۳ میلیارد ریال برای ساخت آبشخور و بهسازی چشمه ها و تامین آب شرب عشایر و ساخت تانکرهای چرخ دار قابل حمل هزینه شد.

رییس اداره امور عشایر بروجرد بیان کرد: همچنین در سرفصل تامین آب شرب پایدار عشایر بروجرد، سال گذشته ، هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی عشایر شهرستان در منطقه آبسرده، پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای خرید تانکرهای آب و سه میلیارد ریال برای بهسازی چشمه ها هزینه شده است.

مصطفی نژاد اضافه کرد: برای پروژه آبرسانی به منطقه آبسرده خط انتقال آب از سرچشمه به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر انجام شده که با اجرای این طرح آبرسانی ۷۰ خانواده عشایری که ساکن و کوچنده هستند از آب شرب سالم برخوردار شدند.

وی یادآور شد: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha