بیش از چهار هزار واحد مسکن در شهر جدید ایوانکی احداث می‌شود

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به وجود ۶ هزار و ۱۶۳ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی شهرستان گرمسار، گفت: ساخت چهار هزار و ۶۳۲ واحد برای این متقاضیان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید غفوری عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های درحال ساخت نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: شهر جدید ایوانکی در مجاورت شهرک‌های صنعتی خوارزمی، پیشوا، عباس آباد، گرمسار و منطقه ویژه اقتصادی سمنان با هدف ساماندهی سکونت و تامین مسکن شاغلان شهرک های صنعتی پیرامون استان‌های تهران و سمنان ایجاد شد.

وی از آمادگی برای تحویل یک‌هزار واحد مسکونی ویلایی به متقاضیان این طرح خبر داد و گفت: این وعده به شرط همکاری دستگاه‌های خدمات رسان تا پایان امسال محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: در این بخش دستگاه‌های خدمات‌رسان هنوز به طور جدی پای کار نیامدند که درخواست داریم در حوزه آب و فاضلاب، برق و شبکه گازرسانی همکاری‌ها تقویت شود تا واحدهای در حال تکمیل به موقع تحویل متقاضیان شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۳۱ نفر از متقاضیان مسکن در شهر جدید ایوانکی تاکنون برای مسکن معرفی شدند، بیان کرد: از این تعداد ۸۲۷ نفر بیش از ۴۰۰ میلیون ریال واریزی داشتند که در اولویت جانمایی واحدها برای تخصیص مسکن قرار دارند.

غفوری با اشاره به یک‌هزار و ۱۶۸ متقاضی واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در شهر جدید ایوانکی افزود: تا کنون ۵۰۰ قطعه ویلایی یک طبقه در قطعات حدود ۲۰۰ مترمربعی تامین زمین شد و در حال واگذاری است.

وی ایوانکی را یک شهر فرصت ساز، مشارکت جو و در پی فرصت‌های توسعه عنوان کرد و گفت: این منطقه فرصتی برای ایجاد توسعه متوازن در استان سمنان و شرق استان تهران به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر اینکه در کنترل قیمت مسکن تأثیر مستقیم دارد می‌تواند در افزایش نرخ ازدواج، فرزندآوری، رونق اقتصاد، رونق اشتغال و تولید ملی نیز تأثیرگذار باشد و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز بکاهد.

ایوانکی با نام تاریخی ایوانِ کِی بخشی از شهرستان گرمسار و غربی‌ترین بخش استان سمنان مجاور به استان تهران محسوب می‌شود. این بخش با سه شهرک صنعتی فعال ایوانکی، جنت‌آباد و پایتخت، باعث سکونت جمعیتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزارنفر در این منطقه شده و مستعد سرریز جمعیت جویای اشتغال از پایتخت کشور است.

ایوانکی در ۵۵ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و شهر جدید ایوانکی در فاصله یک کیلومتری اتوبان تهران- مشهد در شمال شرقی بافت قدیم شهر واقع است.

استان سمنان سهمیه ساخت ۶۰ هزار واحدی از نهضت ملی مسکن طی چهارسال دارد که ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

ایوانکی در مسیر تاریخی جاده ابریشم بوده‌ و از سوی دیگر، منطقه دارای معدن‌های غنی از ذخیره‌های نمک، گچ و آهک است.

۲۷ آذر ۱۳۹۸ وزارت راه و شهرسازی ایجاد شهر جدید ایوانکی را در کنار شهرهای دیگری مثل پردیس، پرند و هشتگرد به عنوان چهار شهر هدف برای ساخت مسکن ملی انتخابو مصوب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha