گرمسار ۳۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت دارد

سمنان - ایرنا - فرماندار گرمسار گفت: ۳۱۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان در حال ساخت است و در آینده نزدیک تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا خانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان جدید در طرح نهضت ملی مسکن گرمسار تا زمان تامین زمین در این شهرستان متوقف است، اظهار کرد: در گرمسار زمینی تحت مالکیت دولت برای اختصاص به این طرح وجود ندارد.

وی بیان کرد: یک قطعه زمین در منطقه لجران وجود دارد که با واگذاری به متقاضیان ۳۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه کلید خورد که تاکنون ۷۲ واحد آن تکمیل شد و بقیه پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۵ درصد دارند که به زودی تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امکان ثبت نام متقاضیان جدید تا زمان تامین زمین برای اجرای این طرح مسدود است، تصریح کرد: اطراف شهر اراضی کشاورزی است که برای تغییر کاربری آن منع قانونی وجود دارد و در واقع سازمان ملی زمین و مسکن فاقد اراضی ملی در شهر گرمسار است؛ بنابراین باید برای تامین زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با مالکان خصوصی تفاهم انجام شود.

فرماندار گرمسار با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی و نهضت ملی مسکن اتفاقات خوبی در شهرستان گرمسار به وقوع پیوست، افزود: شهر جدید ایوانکی یک ظرفیت مهم و اثرگذار در استان و کشور است که اکنون ۴۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه در حال احداث است.

گرمسار ۳۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت دارد

وی افزود: ایجاد زیرساخت های لازم برای احداث شهر جدید ایوانکی نیز در دستور کار است و با پیگیری استاندار، جلسات شوراهای مسکن استانی با توجه به اهمیت موضوع در شهر جدید ایوانکی نیز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهر گرمسار نهضت ملی مسکن در قالب ساختمانهای سه طبقه بود اما با پیگیری های متعدد اکنون ویلایی ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر قدیم ایوانکی در ۴۰۵ قطعه زمین به صورت ویلایی تصویب شد که در کنار سازمان جمعیت هلال احمر واقع در ورودی ایوانکی جا نمایی شده است و اداره ثبت اسناد و املاک در این خصوص جهادی وار عمل شد و در اسرع وقت واگذاری ها به متقاضیان انجام شد و ساخت و ساز به زودی آغاز می شود.

تصویب طرح جامع و تفصیلی شهر، گره‌گشای مساله مسکن در گرمسار

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری برای برگزاری نشست خبری ویژه شهر جدید ایوانکی بیان کرد: طرح جامع و تفصیلی شهر گرمسار چندین سال تصویب نشده بود و در مرحله کمیته بازنگری و کارشناسی قرار داشت که با پیگیری های مجدانه مسئولان این طرح با سرعت در حال ویرایش نهایی کارشناسان است و در آینده نزدیک طرح جامع و تفصیلی شهر گرمسار به تصویب می رسد.

خانی با اشاره به مشکلات تفکیک اراضی اهالی روستای حسین آباد و کروس از توابع ایوانکی، یادآور شد: مجوز احداث ۸۵ واحد مسکونی در قالب ساختمانهای سه و چهار طبقه در قالب طرح های مختلف مسکن به مردم این منطقه ارائه شد که روند اداری آن از سوی اداره ثبت اسناد و املاک در حال انجام است.

وی همچنین از تعین تکلیف بالغ بر ۱۰۰ پرونده در سال جاری در کمسیون ماده پنج خبر داد و گفت: روند رو به رشدی در این حوزه رقم خورده است که به رفع مشکلات شهروندان کمک شایانی خواهد کرد.

فرماندار گرمسار با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مدیران دستگاه های اجرایی شفاف‌سازی عملکرد خود از طریق رسانه‌های رسمی، خاطرنشان کرد: اجرای طرح نهضت پاسخگویی مدیران و تعامل با رسانه های شهرستان به صورت هفتگی و مداوم در دستور کار قرار دارد.

هم‌اکنون افزون بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در حال احداث است. ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح برای چهار سال در نظر گرفته شده که تاکنون یکهزار و ۶۰۰ هکتار تامین شده است.

استان سمنان با کسب ۶۶ درصد تحقق پیشرفت طرح‌های عمرانی احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، به عنوان دومین استان موفق و پیشتاز کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شده است.‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha