۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85587027
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ارزش صادرات صنایع‌دستی همدان به بیش از ۱۰ میلیون دلار ‌رسید

همدان- ایرنا- معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان گفت: صادرات صنایع دستی استان از مبادی استان‌های مرزی در پنج ماه سالجاری ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار ارزآوری داشت که ۹۰ درصد آن غیر رسمی و چمدانی است.

محمدرضا خلجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عمده صادرات صنایع دستی همدان به کشورهای خارجی در رشته‌هایی مانند سفال و سرامیک، مُرواربافی، شیشه و رودوزی سنتی ثبت شده است.

وی ادامه داد: این میزان ارزآوری استان همدان مربوط به صادرات به کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه و هلند است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان یادآور شد: صادرات غیر رسمی و چمدانی صنایع دستی استان از مبادی استان‌های مرزی در سال گذشته ۳۸ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار ارزآوری به همراه داشت و میزان صادرات صنایع دستی از این استان در سال ۱۴۰۱ میزان ۳۸ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار گزارش شده بود.

این مسوول، رفع دغدغه هنرمندان در حوزه بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی صنایع دستی را از اولویت‌های کاری این اداره کل برشمرد و افزود: ۱۶ بازارچه دائمی و ۱۲ بازارچه موقت صنایع دستی در ایام نوروز در شهرستان‌ها برای فروش صنایع دستی برپا شد.

ارزش صادرات صنایع‌دستی همدان به بیش از ۱۰ میلیون دلار ‌رسید

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان با بیان اینکه ۲۶ تشکل، انجمن و تعاونی صنایع دستی در استان ثبت شده است،گفت: هم اکنون هشت تشکل؛ انجمن و اتحادیه از جمله مبل و منبت ، سفال و سرامیک و تعاونی چرم در زمینه صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

وی، صنایع دستی و میراث ناملموس کشور را زمینه و ابزار اقتصاد هویت بنیان دانست و افزود: در راستای اشتغالزایی و بهبود کیفیت تولید و صادرات، ۱۴۲ اثرِ هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سُنتی استان تاکنون مُهر «اصالت ملی» دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۴۵ هزار و ۸۳۲ هنرمند صنایع دستی استان همدان در رشته هایی مانند سفال و سرامیک، منبت و معرق چوب، رودوزی ها، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، زیور آلات سنتی، گلیم و چرم فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha