۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۵۱۴ فرصت شغلی از ابتدای امسال تاکنون برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

محمد عرب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از هدف‌گذاری های امسال ایجاد چهار هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی است که در صورت تحقق اعتبارات و همکاری بیشتر بانک‌ها این تعداد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار و ۷۳۸ فرصت شغلی با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ایجاد شد عنوان کرد: امسال هم مشابه سال گذشته سرانه تعیین شده برای هر شغل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که بر همین مبنا، ایجاد شغل برای مددجویان دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال‌ جاری ۲ هزار و ۷۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال ثبت نام کردند و تعداد زیادی از متقاضیان سال گذشته نیز باقی مانده‌اند لذا با توجه به تعداد زیاد پشت نوبتی‌ها، به میزان توان پرداخت بانک‌ها افراد را معرفی می‌کنیم.

وی یادآور شد: به طور معمول افراد بیش از سهمیه تعیین شده بانک‌ها معرفی می‌شوند که اگر ریزش داشته باشند به اندازه‌ اعتبارات موجود بتوانیم تسهیلات جذب کنیم.

عرب با بیان اینکه سال گذشته در حوزه مهارت‌آموزی سه هزار و ۶۷۲ نفر شرکت کردند ادامه داد: برنامه امسال مهارت آموزی هزار و ۶۲۰ نفر است که به نسبت مدیریت هزینه‌ها و همراهی موسسات آموزشی یا خیران افزایش می‌یابد.

وی گفت: سال گذشته ۲۳۶ نفر از طریق کاریابی وارد بازار کار شدند که امسال هم پیگیر هستیم این تعداد تحقق یابد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: آموزش، مهارت آموزی، توانمندسازی محرومان و ایجاد اشتغال روش اصولی فقرزدایی است و برنامه این نهاد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعدادسنجی مددجویان، مشاوره و هدایت شغلی، برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha