پیش بینی ۳۵ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در کشور

بیرجند - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال ۳۰ همت (هزار میلیارد تومان) تسهیلات در بودجه برای اشتغال مددجویان کمیته امداد پیش بینی شده است و پنج همت هم از استانداران درخواست می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از بازارچه تولید و عرضه احسان شهر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: اگر بانک‌های عامل همراهی کنند زمینه جذب ۱۰۰ درصدی این تسهیلات وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد بازدید از مراکز اشتغال است زیرا توانمند شدن و ایجاد درآمد پایدار از فرمان‌های صریح مقام معظم رهبری به این نهاد محسوب می‌شود.

رییس کمیته امداد با اشاره به راه اندازی بازارچه تولید و عرضه احسان ویژه مددجویان کمیته امداد در بیرجند گفت: شهرداری و شورای شهر بیرجند در راستای مسئولیت‌های اجتماعی ۲۰ غرفه با ۵۰ درصد تخفیف، ۱۵۳ غرفه با ۳۰ درصد تخفیف و تعدادی غرفه رایگان در اختیار مددجویان قرار داده اند.

وی با تاکید بر اینکه بازار از حلقه‌های مفقود در زمینه اشتغال است افزود: این اقدام شهرداری بیرجند کمک خوبی به مددجویان در فروش محصولات است و امیدواریم الگویی برای دیگر شهرها و استان‌های کشور باشد.

بختیاری گفت: هنرمندان ارزشمندی در کمیته امداد داریم که در حرفه‌های مختلف زبده هستند و راهبران شغلی هم در بازاریابی و تهیه مواد اولیه به مددجویان کمک می‌کنند.

وی تاکید کرد: کمیته امداد به دنبال اشتغال منتهی به درآمد پایدار است که لازمه آن مهارت بوده پس باید زمینه فروش محصولات هم فراهم شود.

رییس کمیته امداد با اشاره به خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی این نهاد حمایتی در سال گذشته افزود: امسال هم توانمندسازی و خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجو هدفگذاری شده است.

بختیاری امروز از فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و هنری مجتمع تربیتی امامت در بیرجند نیز بازدید کرد.

نمایشگاه قرآنی، صنایع دستی، معرفی طرح فرهنگی باران وحی و اجرای تاتئر از جمله برنامه‌های دانش آموزان در این مجتمع تربیتی است.

ایجاد خانه قرآنی، اختصاص تسهیلات ویژه برای آموزش‌های رایگان فنی و حرفه ای و حمایت از گروه تئاتر دانش آموزان مددجو جزو مطالبات مطرح شده در این بازدید بود.

۶ مجتمع فرهنگی، تربیتی شبانه‌روزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان جنوبی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha