حضور یکهزار و ۳۷۰ نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور در تبریز

تبریز-ایرنا- دبیر اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور و مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد یکهزار و ۳۷۰ نفر از تمام دانشگاه های کشور در این مسابقات به میزبانی تبریز شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی پروین‌زاده روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه میزبانی این مسابقات برای نخستین بار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز رسیده است، افزود: این دوره از مسابقات در روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریور ماه در تالارهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مراسم پایانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

وی اظهار کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور در ۲ بخش آوایی با شرکت ۱۵۹ نفر آقا و ۱۲۸ نفر از بانوان و بخش غیرآوایی با شرکت ۵۲۳ نفر به مدت سه روز در تبریز برگزار می شود که نفرات برتر بخش غیرآوایی مشخص شده است.

پروین زاده با اشاره به اینکه بخش آوایی این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته برگزار می شود، این رشته ها را شامل تواشیح، اذان، دعا، مداحی، تحقیق، تفسیر و حفظ از پنج جزء تا کل قرآن است البته در بخش خواهران اذان و تواشیح وجود ندارد.

وی تعداد برگزیدگان بخش غیرآوایی مسابقات قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور را ۱۶۷ نفر اعلام و اضافه کرد: این بخش در 2 قسمت هنری و معارفی برگزار شد که در آن در قسمت هنری تعداد ۸۵ نفر و در قسمت معارفی نیز تعداد ۸۹ نفر به عنوان نفرات منتخب برگزیده شدند.

پروین زاده شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات را از هشت دانشگاه شامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (دانشگاه‌های دولتی)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (دانشگاه‌های علوم پزشکی)، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام‌ نور، فرهنگیان، ملی مهارت (فنی و حرفه‌ای)، جامع علمی ـ کاربردی و علوم و معارف قرآن کریم اعلام کرد.

وی از مشخص شدن نتایج داوری بخش غیرآوایی مسابقات یاد شده خبر داد که در ۱۲ رشته همچون معرق، منبت، خوشنویسی، اپلیکیشن و ترتیل روزانه در پنج بخش داوری‌ها انجام شد.

پروین زاده یکی از ابتکارات سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجوئی در تبریز را اجرای طرح خادم یاری توسط دانشجویان دانست و افزود: از هفته ها قبل برای اجرای این طرح تعداد ۸۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دوره های آموزشی شرکت داده شدند تا هنگام برگزاری مسابقات با کمترین مشکل در زمینه حضور و شرکت متسابقون داشته باشیم.

وی مجموع برگزیدگان این دوره از مسابقات را ۴۲۰ نفر اعلام کرد که در هر رشته سه نفر از سوی داوران انتخاب و معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha