نفرات برتر جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور معرفی شدند

تبریز-ایرنا- سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با شناخت نفرات برتر در رشته‌ها و بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این دوره از جشنواره قران و عترت با حضور یکهزار و ۳۷۰ نفر از دانشگاه های مختلف به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ۲ بخش آوایی و غیرآوایی به مدت سه روز در سالن های مختلف این دانشگاه برگزار شد که ۸۴۷ نفر در بخش آوایی و ۵۲۳ نفر در بخش غیرآوایی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور در مراسم پایانی این جشنواره با اشاره به اینکه دانشگاهیان و دانشجویان در ایجاد و بسترسازی برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور نقش بسیار مهمی دارند، گفت: بر این اساس مسئولیت های بسیار مهم و سنگینی بر دوش دانشگاه ها و مراکز علمی است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی خارج کردن قرآن از محجوریت را یکی از ماموریت ها و رسالت های اصلی فعالان قرآنی به خصوص در دانشگاه ها برشمرد و اظهار کرد: در صورت بی توجهی به این موضوع مهم و حیاتی برای جهان اسلام، به طور حتم در آینده کشور و مسلمانان مقصر هستیم.

وی نقش اجتماعی و تربیتی قرآن و آموزه های دینی و مذهبی در سعادت دنیوی و اخروی را موثر دانست و با تاکید بر اینکه دانشجویان قرآن پژوه و قاریان و حافظان باید در این زمینه فعالتر باشند، یادآور شد: این فعالان فرهنگی و قرآنی باید روشنی بخش جامعه باشند.

رستمی با بیان اینکه همه در برابر قرآن و عترت مسئول هستند، ادامه داد: بر همین اساس در مقابل شهدایی که جان خود را برای اسلام و قرآن فدا کردند مسئولیت های سنگینی بر عهده داریم که عمل به انها می تواند مسیر سعادت کشور را هموارتر کند.

وی گفت: جامعه قرآنی دانشگاهیان باید زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) باشند تا همه در رکاب آن حضرت برای جامعه آرمانی بشریت تلاش کنیم.

رستمی انس دادن جوانان و نوجوانان با قرآن را یکی از مهمترین و بهترین کارکردها و خدمات فعالان قرآنی در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی عنوان و اضافه کرد: خادمی قرآن کریک بهترین توفیق است.

وی با قدردانی از مسئولان و داوران سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در تبریز، این دوره از رقابت ها را یکی از بهترین و رقابتی ترین دوره عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، نفرات برتر بخش آوائی در اینجا و بخش غیرآوایی در اینجا قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha