۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85049464
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

چراغ اجرای کنسرت‌ در اصفهان، دوباره روشن شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبر: 85049464
چراغ اجرای کنسرت‌ در اصفهان، دوباره روشن شد

اصفهان - ایرنا - برگزاری کنسرت‌ موسیقی در اصفهان پس از وقفه‌ای هفت ماهه از امروز دوشنبه از سر گرفته می‌شود و تالار رودکی این شهر میزبان یکی از خوانندگان پاپ کشور است.

به گزارش ایرنا، در هفته نخست مرداد امسال و پیش از آغاز ماه مُحرم، آخرین کنسرت تابستانه در اصفهان برگزار شد و عصر امروز دوشنبه پانزدهم اسفند پس از هفت ماه، کنسرت "مهدی احمدوند" از خوانندگان پاپ کشور در تالار رودکی(در مَلِک‌شهر اصفهان) برگزار می‌شود.

این برنامه در ۲ نوبت با قیمت‌های بلیت ۱۸۵ تا ۳۷۵ هزار تومان در اصفهان برگزار می‌شود و بر اساس اطلاعات مُندرج در سایت فروش اینترنتی، همه بلیت‌های آن نیز به فروش رفته است.

بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیشترین اجراهای صحنه‌ای موسیقی در نیمه نخست امسال در کشور مربوط به استان اصفهان بوده و هنرمندان و هنردوستان امیدوارند با روشن شدن چراغ کنسرت‌ها در این خطه، رونق مجدد به آن بازگردد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر امروز، کنسرت‌های دیگری نیز تا پایان سال در اصفهان برنامه‌ریزی شده است که برگزار خواهد شد.

رضا دهقانی با بیان اینکه این کنسرت‌ها با توجه به درخواست‌ها و تاریخ‌های اعلام شده توسط متقاضیان برگزار می‌شود، افزود: می توان گفت که اکنون همه وارد میدان موسیقی شده‌اند و درخواست‌های ارائه شده نیز صحت این موضوع را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به درخواست‌ متعدد متقاضیان برای برگزاری کنسرت در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت بلیت کنسرت‌ها در اصفهان تا ۳۰ درصد موافقت شده است.

دهقانی تصریح کرد: رویکرد ما در برگزاری کنسرت در اصفهان طبق سیاستگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرایط استانی است.

وی در باره پیشگامی اصفهان در برگزاری اجرای صحنه ای موسیقی در کشور گفت: اصفهان از معدود استان‌های برخوردار از هنرستان موسیقی است و با توجه به ارائه آموزش‌های تخصصی در این زمینه و خاستگاه موسیقی در بین مردم منطقه، این موضوع طبیعی است که در این زمینه پویاتر و دارای شرایط مناسب‌تری باشد.

دهقانی با تاکید براینکه اصفهان، مهد هنر و مکتب موسیقی است، خاطرنشان کرد: مردم این خطه علاقه وافری به موسیقی فاخر و مکتبی دارند و آمارها نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۲ هزار و ۶۸ کنسرت موسیقی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ در کشور برگزار شده که استان اصفهان با ۲۱۸ اجرا، پیشتاز بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha