۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 3112
کد خبر: 85587707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فاضلاب رها شده حاشیه شهر یاسوج+فیلم

۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85587707
فاضلاب رها شده حاشیه شهر یاسوج+فیلم

یاسوج- ایرنا- فاضلاب شهر "مادوان" و روستای "بَلَهزار" همجوار با فرودگاه و حاشیه شهر یاسوج(مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد) در پایین دست جاده خروجی یاسوج به اصفهان رها شده که علاوه بر مشکلات زیست محیطی، سلامتی ساکنان را نیز به خطر می اندازد.

به گزارش ایرنا، فاضلاب رها شده روستای "بلهزار" اگرچه هم اکنون در محدوده شهر یاسوج نیست اما در اردیبهشت ۱۴۰۲ طرح الحاق روستاهای حاشیه ای شهر یاسوج در جلسه هیات دولت تعیین تکلیف شد.

این فاضلاب که در پایین دست جاده خروجی یاسوج به اصفهان رها شده بالادست و پایین دست آن ساکنان روستای بهلزار، و شهر مادوان هستند که نیازمند تدابیر لازم برای هدایت آن است.

سعید امیریان دهیار روستای "بلهزار" گفت: فاضلاب "بلهزار" و بالادست نیازمند ساماندهی است چرا که بدون هدایت آن در زمین های زراعی همجوار رها می شود و برای هدایت و ساماندهی آن بیش از ۲۰ میلیارتومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، هیئت وزیران در جلسه ۱۳ اردیبهشت ۱۴٠۲ به پیشنهاد شماره ۱۹۵۱۵۵ مورخ سوم اسفند ماه ۱۳۹۹ وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، مصوب کرده است که مرکز دهستان سر رود بخش مرکزی شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد به روستای علی آباد سرتل و مرکز دهستان سر رود شمالی بخش یاد شده به روستای گوشه شاه قاسم تغییر می‌یابد.

طبق این مصوبه، روستاهای تل خسرو علیا، تل خسرو سفلی، سرآبتاوه علیا، سرآبتاوه سفلی و سروک دهستان سررود جنوبی و روستاهای مادوان سفلی، مهریان، بلهزار و جدول غوره مهریان دهستان سررود شمالی و مزرعه‌ها و مکان‌های تابع آنها به شهر یاسوج بخش مرکزی شهرستان بویراحمد ملحق می‌شود. همچنین شهرهای یاسوج و مادوان بخش مرکزی شهرستان بویراحمد پس از ادغام با یکدیگر به یک شهر تبدیل و به عنوان شهر یاسوج نامگذاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha