۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85587764
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده همدان: توسعه "فامنین" با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد محقق می شود

همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین یکی از مهم‌ترین نیازهای این شهرستان در راستای توسعه،رونق اقتصاد و نیز اشتغالزایی است که باید مجدانه پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صوفی روز پنجشنبه در بازدید از مناطق مختلف فامنین و نشست با فرماندار و تنی چند از مسوولان این شهرستان افزود: شهرستان فامنین برای قرار گرفتن روی ریل توسعه نیاز به اجرای طرح‌های مهم و اثرگذار در حوزه‌های مختلف دارد.

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بستر ایده آل برای رونق اشتغالزایی به ویژه نیروهای بومی منطقه فامنین است.

وی بیان کرد

صوفی زیباسازی و بهبود فضای شهری را از دیگر نیازهای شهرستان فامنین دانست و گفت: شهرهایی همچون فامنین و ماماهان نیازمند ایجاد تحول اساسی از سوی مدیریت شهری هستند.

نماینده همدان: توسعه "فامنین" با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد محقق می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دیدار با اهالی شهر ماماهان نیز اظهار کرد: متاسفانه در گذشته نگاه شهری به فامنین و ماماهان وجود نداشته و توسعه و پویایی در این منطقه مغفول مانده است.

وی با تاکید بر اینکه رشد متوازن شهری وقتی رقم می‌خورد که همه مردم از امکانات به شکل عادلانه برخوردار باشند، یادآور شد: نگاه‌ها به فامنین و ماماهان باید یکسان باشد و توقع ما از شهردار فامنین این است که با همکاری فرماندار، در فامنین و ماماهان تغییرات محسوس را با اجرای پروژه‌های تاثیرگذار از جمله پیاده‌رو، پارک، فرهنگسرا و سایر امکانات آموزشی و رفاهی رقم بزند.

در این دیدار، اهالی فامنین و ماماهان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات منطقه پرداختند.

تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با ۲ هزار هکتار مساحت در فروردین‌ماه ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید.

این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، همجواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، نزدیکی به مرز خسروی و قابلیت اشتغال‌زایی حدود ۳۰ هزار نفر می‌تواند نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha