۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85581426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند طرح تولیدی و صنعتی در فامنین افتتاح شد

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85581426
چند طرح تولیدی و صنعتی در فامنین افتتاح شد

همدان- ایرنا- همزمان با ششمین روز از هفته دولت چند طرح تولیدی و صنعتی با حضور استاندار همدان، نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در شهرستان فامنین به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار همدان روز چهارشنبه در آئین افتتاح شرکت نگار پلاست در ناحیه صنعتی نگارخاتون فامنین، افزود: شهرستان فامنین با ظرفیت‌های بسیار خوب در مسیر رشد و توسعه‌ است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: از ابتدای دولت برنامه‌ریزی برای رونق منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد شهرستان فامنین در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی پتروشیمی ابن‌سینا نیز در سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: سعی کردیم برنامه‌محور و با نقشه راه حرکت کنیم و ابتدا زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم و در حوزه زیرساخت صنایع و توسعه شهرک‌های صنعتی اقدامات خوبی در فامنین صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای توسعه بیشتر باید در دستورکار مدیران باشد.

استاندار همدان افزود: با توجه به تخصص دانشگاه‌ها به آنها مأموریت تخصصی محول شد و علوم دانش‌بنیان، فناوری‌های نوین و پارک علم و فناوری توسعه پیدا کرد.

قاسمی فرزاد گفت: در دانشگاه‌های بوعلی و علوم پزشکی پردیس‌های فناوری شکل گرفته و محصولات بسیار خوبی در حال تولید و تجاری‌سازی دارند.

چند طرح تولیدی و صنعتی در فامنین افتتاح شد

وی خاطر نشان کرد: توجه به زیرساخت‌های راه، راه‌آهن، هتل‌سازی، ثبت جهانی هگمتانه و معرفی یک‌هزار و ۹۰۰ جاذبه گردشگری و تاریخی در راستای توسعه گردشگری نیز انجام شده است.

استاندار همدان گفت: شرکت نگار پلاست در ناحیه صنعتی نگارخاتون فامنین با سرمایه‌گذاری۲۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و این شرکت اشتغالزایی برای ۱۷ نفر را فراهم کرده است و در زمینه تولید قالب‌های تزریق لاستیک و پلاستیک و ادوات کشاورزی فعالیت می‌کند.

صنعت استان همدان در مسیر رشد و شکوفایی

مدیرکل صمت استان همدان نیز گفت: پروژه بزرگ پتروشیمی ابن سینا پس از سالها رکود وارد عملیات احداث شد و کمتر از سه سال آینده فاز اول این مجموعه با ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری بهره برداری خواهد شد.

چند طرح تولیدی و صنعتی در فامنین افتتاح شد

احمد شانیان تصریح کرد: برای این پروژه سه فاز با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار برنامه ریزی شده که با پشتیبانی و پیگیری دولت وفاق ملی به تدریج احداث و افتتاح می شود.

وی گفت: علاوه بر پتروشیمی ابن سینا شاهد پیشرفت شهرک صنعتی نگارخاتون در این شهرستان هستیم که از دغدغه های مسئولان و مردم این دیار بود.

وی با اشاره به واگذاری ۸۷ قطعه زمین به صاحبان صنایع در این شهرک صنعتی خاطرنشان کرد: ۵۵ واحد دارای پیشرفت فیزیکی هستند که با راه اندازی آنها بی تردید شاهد رونق اشتغال و تولید در شهرستان فامنین خواهیم بود.

مدیرکل صمت استان همدان از پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها خبر داد و افزود: با حمایت دولت به واحدهای در حال احداث تسهیلات مورد نیاز ارائه می شود تا به مرحله بهره برداری برسند.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه افتتاح این کارگاه صنعتی اظهار کرد: خدا را شاکریم که توسعه شهرستان فامنین را روز به روز جدی‌تر در حال مشاهده هستیم و امروز این موضوع به یک دغدغه مهم در بین مسئولان استانی و شهرستانی تبدیل شده است.

عباس صوفی با تاکید بر اینکه فامنین در حوزه‌های مختلف به‌خصوص صنعت ظرفیت ایده‌آلی دارد، افزود: فامنین چه در حوزه مدیریت شهری و چه در حوزه سرمایه‌گذاری نیاز به پویایی و اهتمام بیشتر دارد.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال، اتفاقات خوبی در چند سال گذشته فامنین رخ داده و با ترسیم یک نقشه راه برای توسعه این شهرستان، بدون تردید مسیر پیش‌رو هموارتر خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناحیه صنعتی نگارخاتون یک پایگاه مناسب برای رونق اشتغال و چرخه تولید در منطقه است، عنوان کرد: مردم منطقه اطمینان داشته باشند که در چهار سال پیش‌رو برای آنچه که لایق آنهاست، تلاش خواهم کرد.

ساختمان فرمانداری شهرستان فامنین افتتاح شد

همزمان با ششمین روز از هفته دولت، فاز اول ساختمان فرمانداری شهرستان فامنین با حضور استاندار همدان و جمعی از مسوولان بهره‌برداری شد.

کار ساخت این پروژه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در زمینی به مساحت حدود هفت هزار مترمربع احداث شده است.

به گزارش ایرنا و به گفته استاندار همدان هزار و ۹۲ طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی آماده شده است که ۹۷۱ پروژه افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی ۱۲۱ پروژه نیز آغاز خواهد شد.

از تعداد ۹۷۱ پروژه قابل افتتاح در سطح استان، ۸۲۴ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۴۸ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و ۱۴۷ طرح اقتصادی با اعتباری بیش از ۳۸ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که جمع کل اعتبار هزینه‌شده ۸۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha