عبور بی‌دردسر شالیزارهای ساری از تنش آبی

ساری- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان این که، تمامی شالیزارهای مرکز مازندران در سال زراعی جاری با بارش های به موقع بهاری و تابستانه زیر کشت برنج رفت، گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد عملیات برداشت در شالیزارهای این شهرستان انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، اسماعیل علوی روز پنجشنبه اظهار کرد: از ۲۵ هزار و ۳۲۰ هکتار اراضی شالیزاری استان امسال به‌دلیل نعمت باران همه اراضی زیر کشت برنج رفت.

وی با بیان این که، پیش‌بینی جهاد کشاورزی از تولید ۱۵۰ هزار تن شلتوک در اراضی شالیزاری شهرستان ساری است، گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد عملیات برداشت در شالیزارهای این شهرستان انجام شد و کیفیت و کمیت محصول نسبت به سال گذشته بهتر است.

علوی با اشاره به فعالیت ۹۶ واحد شالیکوبی‌ در مرکز مازندران، یادآور شد: نرخ‌گذاری تبدیل شلتوک به شالی توسط جهاد کشاورزی انجام شده و در جلسه تنظیم بازار مصوب شده است.

وی بیان کرد: توصیه جهاد کشاورزی به شالی‌کاران این است نسبت به پرداخت مبلغ براساس نرخ مصوب اقدام کنند و بحث کشت دوم و رتون را نیز در دستور کار داریم.

عبور بی‌دردسر شالیزارهای مازندران از تنش آبی

مدیرجهاد کشاورزی ساری اضافه کرد: ۲ هزار هکتار از شالیزارهای سطح شهرستان به کشت دوم و یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت رتون اختصاص پیدا کرد.

علوی با اعلام اینکه کشت دوم منوط به آب مطمئن بوده است، یادآور شد: این اراضی از طریق آب موجود در زه کش‌ها و آب‌بندان‌ها وجود داشت نسبت به کشت دوم اقدام شد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha