سفر مقامات نظامی آمریکا به آلمان برای گفتگو درباره کمک نظامی به اوکراین

نیویورک - ایرنا- رسانه های آمریکایی اعلام کردند: مقامات ارشد نظامی ایالات متحده آمریکا به آلمان سفر می کنند تا در مورد نیازهای نظامی  اوکراین همزمان با  وقوع یکی از مرگبارترین حملات هوایی  روسیه  به اوکراین و حمله غافلگیرانه  کی یف اوکراین به منطقه کورسک روسیه، گفتگو کنند.

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع و سی کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه به وقت محلی میزبان نشستی در پایگاه نیروی هوایی رامشتاین با گروه تماس دفاعی اوکراین خواهند بود که متشکل از رهبران نظامی بیش از ۵۰ کشور است که از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به طور منظم بودجه و سیستم های تسلیحاتی را برای تقویت اوکراین فراهم کرده اند.

این کشورها با درخواست‌های مجدد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای سامانه های دفاع هوایی بیشتر و کاهش محدودیت‌ها در مورد اینکه حمله اوکراین به خاک روسیه با استفاده از مهمات آمریکایی و غربی مواجه هستند.

زلنسکی مدت‌هاست که متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا نلاش بیشتری برای حمایت اوکراین در مقابله با روسیه انجام دهند.

بر اساس گزارش ها، این نشست در حالی برگزار می شود که روسیه در این هفته از دو موشک بالستیک برای هدف قرار دادن یک آکادمی نظامی نزدیک در اوکراین استفاده کرد که طی آن بیش از ۵۰ نفر را کشته و بیش از ۲۷۰ نفر دیگر مجروح شدند.

زلنسکی این هفته در کانال تلگرامی خود گفت: «سیستم‌های دفاع هوایی و موشک‌ها در اوکراین مورد نیاز است، نه در یک انبار. حملات دوربردی که بتواند از ما در برابر ترور روسیه محافظت کند، اکنون مورد نیاز است.»

تاکنون، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا کنترل نسبتاً دقیقی بر نحوه استفاده از موشک هایی که به اوکراین ارائه می دهد، داشته است.

اوکراین می تواند به صورت دفاعی به اهداف روسیه در امتداد مرز شلیک کند، اما واشنگتن استفاده از آنها را در عمق حاک روسیه ممنوع کرده، زیرا نگران است که چنین حمله ای باعث تشدید بیشتر جنگ شود.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: هیچ تغییری در سیاست استفاده اوکراین از تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا ایجاد نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha