۶۷ هزار میلیارد ریال طرح بهسازی جاده ای در خراسان رضوی در حال اجراست

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۱۶ قرارداد با پیمانکاران در حوزه بهسازی و ارتقا راه های استان با بیش از ۶۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در خراسان رضوی در حال اجراست.

جعفر شهامت روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۲۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه بهسازی راه ها در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته افزایش ترافیک کشور حدود چهار درصد بوده که خراسان رضوی افزایش ۱۱ درصدی را در این بخش شاهد بود که با بررسی آرایش راه‌های استان می‌توان دریافت که طول آزاد راه ها و راه‌های اصلی استان، مشکلاتی دارد که باید برطرف شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: راه های کم عرض و فرعی در استان نیازمند ارتقا و توسعه است که خوشبختانه پروژه‌هایی نیز آغاز شده است چنان که در مسیر مشهد-سبزوار با حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، بهسازی مسیر حدود ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

شهامت با بیان این که در مجموع ۷۵ درصد از نقاط حادثه‌خیز جاده ای خراسان رضوی رفع خطر شده است افزود: بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن آسفالت در دوره ۲ ساله در جاده های استان کار شده که بیشتر آن در گذرگاه غربی از سبزوار تا مشهد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین برآورد می شود هزار و ۲۴۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی استان نیازمند بهسازی و احداث باشد که بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

خراسان رضوی با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته و چهار پایانه مرزی فعال، از کانون های مهم حمل و نقل و ترانزیت کشور است و حدود ۹۰ درصد تردد سالیانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد از طریق جاده ها با خودروهای شخصی یا ناوگان اتوبوسی انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha