حجم ترافیک در جاده‌های استان زنجان سنگین است

۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۲۸
کد خبر: 85588559
حجم ترافیک در جاده‌های استان زنجان سنگین است

زنجان - ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: با توجه به پایان تعطیلات، حجم تردد در آزادراه‌های زنجان- قزوین و زنجان- تبریز سنگین است.

سرهنگ مهدی میناخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای گذشته حجم تردد در جاده های استان افزایشی بوده است و این وضعیت از صبح امروز به دلیل بازگشت مسافران همچنان ادامه دارد.

این مسوول با بیان اینکه خوشبختانه در روزهای گذشته تصادف منجر به فوت در جاده های استان گزارش نشده است، به مسافران توصیه کرد، در هنگام رانندگی نکات ایمنی را رعایت کرده و از حرکات خطرناک اجتناب کنند.

میناخانی، مهمترین علت فوتی های تصادفات را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: ۶ تخلف حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و خواب آلودگی است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان تاکید کرد: رانندگان هنگام تردد فاصله طولی را رعایت کرده و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، یک ربع استراحت و توقف کنند.

وی خاطر نشان کرد: رانندگان برنامه ریزی کافی و مناسب را برای سفر خود داشته باشند تا از وقوع حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده ها پیشگیری شود.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه ترددشمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha