۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85594968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات در جاده های زنجان سه فوتی بر جا گذاشت

۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85594968
تصادفات در جاده های زنجان سه فوتی بر جا گذاشت

زنجان - ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: وقوع سه فقره تصادف در جاده های زنجان سه فوتی بر جا گذاشت که عمده علل این حوادث انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی بوده است.

سرهنگ مهدی میناخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه مورد تصادف عصر چهارشنبه گذشته بین ۲ دستگاه موتورسیکلت، برخورد پراید با کامیون و واژگونی پراید در جاده های استان گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش حجم ترد در جاده های استان اضافه کرد: با توجه به روزهای پاپانی شهریور و آغاز سال تحصیلی ترددها در اغلب جاده های استان روند افزایشی است که البته یک امری طبیعی محسوب می شود.

این مسوول با اشاره به روند صعودی تلفات تصادفات جاده ای استان نیز تاکید کرد: متاسفانه وضعیت خوبی را در این بخش به ویژه طی شهریور امسال شاهد نیستیم و میزان فوتی ها نیز افزایشی بوده است.

میناخانی، مهمترین علت فوتی های تصادفات را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: ۶ تخلف حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و خواب آلودگی است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان یادآور شد: رانندگان هنگام تردد فاصله طولی را رعایت کرده و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی، یک ربع استراحت و توقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان برنامه ریزی کافی و مناسب را برای سفر خود داشته باشند تا از وقوع حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده ها پیشگیری شود.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه ترددشمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha