۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85588603
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مروری بر ۱۶ کتاب علوم اسلامی که در نمایشگاه مسکو رونمایی شد

مسکو- ایرنا- جامعه المصطفی العالمیه به عنوان نهادی علمی و حوزوی در سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از ۱۶ جلد از آثار جدید چاپ شده در حوزه علوم اسلامی و انسانی به زبان روسی رونمایی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رسول عبداللهی نماینده این مرکز روز جمعه در حاشیه این نمایشگاه به ایرنا گفت: در سه سال گذشته حدود ۵۰ عنوان کتاب را به زبان روسی تألیف یا ترجمه کرده‌ایم که در این میان، ۱۶ جلد برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب مسکو به نمایش درآمده‌اند.
وی خاطرنشان کرد:‌ این آثار با نگاه تقریب مذاهب و گفت و گوی بین ادیان در حوزه علوم انسانی و اسلامی منتشر شده‌اند.
عبداللهی اظهار داشت: رویکرد ما ترجمه آثار فاخر منتشر شده در جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها با هدف تقویت ارتباط علمی بین ایران و روسیه به ویژه نخبگان دو کشور است.

نگاهی به عناوین ۱۶ کتاب
مسئول دفتر منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه در ادامه به مروری کوتاه بر کتاب‌های منتشر شده به زبان روسی پرداخت:‌

سیره تربیتی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام؛ در سه جلد/ تألیف تعدادی از محققان/ کاری از دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و ترجمه شده توسط دانشگاه المصطفی به زبان روسی

سنن النبی مرحوم علامه طباطبایی

انتظار بشر از دین، تألیف آیت الله عبدالله جوادی آملی. (از این عالم دینی، آثار دیگری همچون زن در آیینه جمال و جلال به زبان روسی منتشر شده است.)

مسائل جدید کلامی تألیف آیت الله العظمی سبحانی

بهداشت روانی اثر تعدادی از محققان با نگرش به منابع اسلامی

درسنامه فهم حدیث اثر عبدالهادی مسعودی

اسلام و تفاوت‌های جنسیتی اثر حسین بستان

جرعه‌ای از صهبای حج اثر دیگری از آیت الله العظمی جوادی آملی درباره عرفان حج

برگزیده تفسیر نمونه جلد اول، خلاصه تفسیر نمونه است اثر آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دو جلد تاکنون به زبان روسی ترجمه شده و در این میان، جلد نخست در نمایشگاه کتاب مسکو عرضه شده است)

درآمدی بر نظام تربیتی اسلام اثر آقای محمدعلی حاجی ده‌آبادی (این اثر پیش‌تر به عنوان کتاب سال ایران معرفی شد.)

استفتائات مطابق با فتاوای حضرات آیات عظام مقام معظم رهبری، آیت الله العظمی سیستانی، آیت الله العظمی مکارم به زبان روسی در حوزه‌های مختلف فقهی به صورت سؤال و جواب. اطلاعات این کتاب در سایت هم بارگزاری شده و مخاطبان با بهره گیری از موتور جستجو، پاسخ سؤالات خود را پیدا می‌کنند.

آموزش کلام اسلامی، جلد یک و جلد دو

فرازهایی از تاریخ اسلام، نوشته آیت الله العظمی سبحانی

پاسخ به شبهات اعتقادی در حوزه خداشناسی و توحید، نبوت، امامت و معاد/ اثر رسول عبداللهی و محمدباقر مظفری. (جلد دوم این کتاب در حوزه انسان‌شناسی، اسلام‌شناسی و هستی‌شناسی بزودی چاپ می‌شود. )

درسنامه تاریخ تحلیلی اهل بیت اثر حیدری نیک

آشنایی با فرق و مذاهب تشیع و تسنن اثر مهدی فرمانیان

این آثار در آیینی با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو رونمایی شد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو تا هجدهم شهریورماه جاری در مرکز نمایشگاهی مسکو (اکسپوسنتر) برپا است.
بنا بر اعلام برگزارکنندگان، ناشران و توزیع‌کنندگان کتاب از مناطق مختلف روسیه و برخی کشورها همچون جمهوری اسلامی ایران، آلمان، چین، جمهوری آذربایجان و بلاروس در بیش از ۳۰۰ غرفه حضور یافته‌اند.
افزون بر ۴۰۰ عنوان کتاب از ۶۴ ناشر ایرانی با موضوعات آموزش زبان فارسی، اسلام‌شناسی، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، ادبیات پایداری و مقاومت، ادبیات کلاسیک و معاصر در غرفه ایران در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
با توجه به اینکه همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان نیز برپا شده است، برخی از کتاب‌های غرفه ایران به آثار منتشر شده توسط ناشران کشورمان در این زمینه اختصاص یافته است.
رویدادهای متنوعی شامل کارگاه‌های آشنایی با خوشنویسی و نقاشی ایرانی، نشست‌های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، دیدار با ناشران و نویسندگان از جمله برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha